Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Kjenner at jeg er skuffet..

Pressekonferansen til European Society for ME i forbindelse med konferansen i Stavanger ble avlyst! Hvorfor? Fordi det ikke kom noen pressefolk! Vi hadde vel begynt å innse at det ikke ble noen bred mediadekning av dette som for mange av oss var den beste nyheten på lenge, nemlig at 10 ledende forskere fra Europa hadde slått hodene sammen for å fokusere på kompetanseoverføring av ME til helsepersonell. Egentlig burde frafallet kanskje ikke komme som en overraskelse.. Det gjenspeiler og understreker vel egentlig bare holdningene vi møter så altfor ofte i helsevesenet, nærmiljøet, media og samfunnet forøvrig.

Når jeg sitter her og skriver dette, hører jeg på TV’n at man bør satse på rehabilitering av kreftsyke. De skal få en verdig sjanse til å bygge om fundamentet i livet sitt igjen og i tillegg er det samfunnsøkonomisk. Selvfølgelig – kjempe bra! Oppriktig talt – det skulle bare mangle i vår rike sosialistiske stat! Jeg ser frem til den dagen verdig behandling av vår pasientgruppe blir en like stor selvfølge i vårt sosialistiske land. I den grad at tom media vurderer nyheter innenfor feltet som informasjonsverdig.

16 responses to “Kjenner at jeg er skuffet..

  1. selsius 16.06.09, kl. 20:01

    Ja det var virkelig trist!

    Uansett, forskningen går fremover i vår favør, det må vi ta med oss!

  2. Rutt 16.06.09, kl. 20:11

    Man begynner jo å bli ganske hardhudet ifh til skuffelser.. Vi får forsøke å riste det av oss og se fremover!
    Forskningen går heldigvis vår vei! Kom igjen KDM og WPI!!
    Klemmer

    • selsius 16.06.09, kl. 20:18

      Hva var det som gikk galt egentlig? Er det markedsføringen eller hva? Konferansen til ME foreningen var jo en suksess!

      Hva vil skje med tenketanken nå da?

      Nei, det forandrer jo ikke det faktum at forsker er i ferd med å løse ME gåten. 🙂

      • Rutt 16.06.09, kl. 20:33

        Hva vil skje nå? Det er det store spørsmålet.. Vi må vel igjen bare være tålmodige og vente å se. Vet ikke hva ESME planlegger nå.
        Hva som skjedde kan man bare lure på. Har trodd dette var grundig markedsført. Var det rett og slett bare manglende interesse fra medias side??
        hmmm..

  3. glama 16.06.09, kl. 21:39

    Var det bare pressekonferansen som ble avlyst? Eller hele møtet deres?
    Pokker ta, uansett 😦

    • Rutt 16.06.09, kl. 21:52

      Jeg tror det kun var pressekonferansen som ble avlyst. Men hva som skjer videre nå vil vel bare tiden vise..
      Som du kommenterte på bloggen til Selsius, var det kanskje ikke så attraktivt for pressen når de ikke kunne smøre utover en tragedie.
      Klem

      • glama 16.06.09, kl. 22:11

        Får håpe møtet var bra.
        Forhåpendtligvis klarer pressen å få det med seg neste gang det er en pressekonferanse om biomedisinsk forskning og ME

        Klem

  4. Rosa 17.06.09, kl. 14:29

    Var det derfor ja.. Jojo.. Vi med ME er vel ikke så spennende stoff da antakelig.. Ikke enkelt.. Men vi får håpe det blir noe av dette uavhengig av pressen, det må det jo! Skal bare bli vår tur nå!

    • Rutt 17.06.09, kl. 14:43

      Hei Rosa
      ESME og tenketanken fortsetter sitt gode arbeid – heldigvis 🙂 Vi får håpe at også media syntes dette blir spennende nok til å gi det litt oppmerksomhet etterhvert – en gang skal det bli vår tur!!
      Klem Rutt

  5. Tussaluso 17.06.09, kl. 18:04

    Det jeg har lyst å si om dette egner seg ikke på trykk.
    Men jeg mener det like forbannet!!! 😉
    Trodde ikke hele den norske pressen var blitt så tabloid at de ikke kan skrive om noe som faktisk er viktig for mange tusen mennesker.
    Interesserer det meg at sorte diamanter er «in» blandt noen norske kjendiser? Nei!
    Interesserer det meg at katta til fru Jensen ble sittende i et tre i 3 døgn? Vel, bra for katten og Fru Jensen at katten ble berget, men verdt å bruke spalteplass på i noe annet en lokalavisen? Nei!

    Grrr 😦

    • Rutt 17.06.09, kl. 18:18

      Hallo Tussalo :-)!
      For å ikke snakke om viktige ting som at Grand-prix Alexander ekskjæreste spiller cello og syntes det er deilig med sommer eller at Petter Stordalens søster var på hans toga-party.
      Tror kanskje ikke pressen skjønner hvor mange som er involvert i ME problematikken. Hvor mange tusen som kjenner noen, har noen i familien osv.
      Ja, ja vi får vel bare håpe på bedre tider..
      Klem Rutt

  6. Alva 17.06.09, kl. 20:45

    Oi. Her var det mange nye avaterer. Flotte. I ny drakt både du Rutt og Selsius. Det må jeg si.
    alva

  7. selsius 17.06.09, kl. 21:02

    Hehe, her dukket min nye aravatar/gravatar opp ja. Vet ikke om jeg blir beholden den da. Fin den du har Rutt. :mrgreen:

  8. Rutt 17.06.09, kl. 21:13

    he he, var bare litt lei av den krussedullen som dukket opp ved hver kommentar. Har byttet to ganger allerede i dag..
    Din er veldig fin Selsius!!
    Håper dere har det bra begge to 🙂
    Klem Rutt

    • selsius 17.06.09, kl. 21:16

      Takk. Etter forholdene rimelig bra!

      Håper det er bra med deg også. 🙂

      • Rutt 17.06.09, kl. 21:45

        Det går greit med meg – etter forholdene ;-). Jeg fikk noen piller av legen som jeg skulle ta pga funnene i Belgia. Jeg har fått så mye verre smerter i magen av disse. Jeg har i dag valgt å stoppe å ta dem, økende smerte er jo som regel ikke et bra tegn, så håper det blir bedre snart.. Jeg får snakke med De Meirleir i begynnelsen av juli om dette.
        Nå skal jeg tusle meg i seng – god natt 🙂
        Nattaklem

Legg igjen en kommentar

