Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Faen ta!!

sinnaTiden flyr, men dagene står stille. Jeg skal ingenting, kan ikke gjøre noe. Jeg hadde venninner på besøk i går og i morgen skal jeg hente barna mine på leir. Da må det hviles og spares opp krefter. Jeg må forsøke og ta hensyn til at jeg er syk, for ikke å provosere frem sterkere symptomer. Jeg hater dette stillestående livet! Jeg er så drit lei av å lukte på blomstene, høre på fluene summe, se på fuglene spise, at det er like før jeg spyr! Jeg kjenner at jeg snart blir krakilsk av å kjenne på freden, finne glede i stillheten og leve livet i slow-motion. Jeg vil på Aker Brygge, drikke alt for mange øl, styrte rundt fra pub-til pub-til pub og danse, skråle og skrike! Som du skjønner er det den dagen i dag…

14 responses to “Faen ta!!

  1. Marianne 02.07.09, kl. 13:12

    Jeg vet!
    Etter at testen er tatt i dag er liksom lufta gått ut av ballongen, igjen.
    SÅ mye jeg også ville ha gjort, ikke senere men NÅ !!
    Klem
    M

  2. Rutt 02.07.09, kl. 13:27

    Uff, Marianne – det er jammen ikke bare, bare! Man håper i det lengste på at man skal bli frisk, når man har begynt å innse at det kanskje ikke er så enkelt, begynner man å håpe at man har en sykdom noen kan kurere enkelt og greit. Testen til KDM konkretiserer jo veldig, gjør det så tydelig – det kan jo nesten være et lite sjokk, selv om man egentlig visste..
    Jeg føler med deg nå, virkelig! Håper du etterhvert kanskje vil føle en slags lettelse av å ha fått et testresultat..
    Klem Rutt

  3. glama 02.07.09, kl. 14:49

    Ja faen ta!
    Det er rett før jeg stiller meg på verandaen og synger for full hals: Jeg vil ut! Jeg vil ut! Jeg vil ut og drikke meg full. Jeg vil være slem jeg vil bort fra mitt hjem og gjøre en mengde tull.

    Klem Glama

    • Rutt 02.07.09, kl. 15:31

      Hei Glama :-)!
      Du har jo store skjulte talenter! For en tekst, den må vi nesten sette melodi på! Tror det kan bli en stor hit blandt ME-syke he he 😉
      Takk for at du fikk meg til å smile!!!
      Klemmer

  4. Tussaluso 02.07.09, kl. 14:55

    Å ja!!! Drikke meg skikkelig full 🙂
    Tequila, cognac, paraplydrinker og vin
    Løpe gjennom parken og hoppe opp på benker og svinge meg rundt lyktestolper weeeeeeeeeee

    • Rutt 02.07.09, kl. 15:38

      Hei Tussalo 🙂
      Store Strawberry Daiquri, cosmopolitan og isteden for mat skal vi ha ØL! Hi, hi nå begynner jeg å bli på grensen til harry – ser det :-). Vi kan drømme vi.. Det bygger seg opp til å bli en knakande god fest en vakker dag 😉
      Klem Rutt

      • Tussaluso 02.07.09, kl. 20:25

        He he, hvilken fest!
        Overstadige mennesker som har fått kurert ME-en sin og tar igjen for x antall år hvor vi ikke har fått levd som vi ville.
        Ser for meg Alva som spiller, du danser og vi andre gir alt i hva vi måtte føle for.

  5. Rutt 02.07.09, kl. 16:56

    Glama: Å ja, du jukset he he 😉 Usedvanlig treffende tekst uansett 🙂

  6. selsius 02.07.09, kl. 19:26

    Ja faen ta det ME drittet. 😦

    • Rutt 02.07.09, kl. 19:37

      Det gjør faktisk godt og være sinna og banne litt noenganger! Det syntes jeg jammen at vi skal få lov til, og det føles littegrann bedre 🙂
      Klem Rutt

  7. Rutt 02.07.09, kl. 20:38

    Tussaluso: Jeg gleder meg allerede ;-). Da skal det taes igjen, ja – og vi skal gi alt, he he.

  8. Dag 02.07.09, kl. 20:48

    Jeg begynte plutselig å bekymre meg for at denne gjengen etter hvert skal ha fest, – selv om det ikke er noe jeg heller vil! Begynte å se meg rundt i huset og jeg kanskje burde fjerne noen ting som ikke burde knuses 🙂 Hehe,- merkelig dobbel-følelse. Uansett,- den dagen ME-folket reiser seg og masjerer mot Oslo for å gjøre byen farlig, skal jeg juble med! Det vil bli en ny definisjon på ordet «fest» og alle fra den ME-frie delen av folket kommer til å skjule ansiktet i skam og skjønne at de egentlig aldri kunne feste…..

Legg igjen en kommentar

