Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Ut-av-kroppen opplevelse

toscanaI plaskende regnvær som dundrer på taket, i et mørkt soverom, under to dyner ligger jeg og lar tankene fare avgårde. Jeg tenker på sist sommerferie og jeg henter frem følelsene, luktene, lydene og fargene. Det blir så virkelig at det nesten føles som en ut-av-kroppen opplevelse. Det er som om jeg plutselig befinner meg i vinduet, på det store huset i gammel middelhavsstil, øverst i fjellene utenfor Lucca i Toscana. Jeg kjenner lukten av basilikum og tomater, hører ungene hyle av fryd i vill utfoldelse i badebassenget og jeg nyter synet av bølger med kilometerlange enger av sosikker i full blomst. Himmelen er så blå som den bare blir i Italia og solen er stekende varm og gnistrende. Kontrasten blir stor når jeg rives ut av mitt deiligste sommerminne av naboens gneldrende hund. Jeg ligger fremdeles under to dyner, i et mørkt soverom og regnet fortsetter å plaske ned, men jeg er varm om hjertet!

6 responses to “Ut-av-kroppen opplevelse

  1. Dag 13.07.09, kl. 19:38

    Vakkert minne. Tusen takk! Vi skal tilbake, – tro meg!

  2. Marianne 13.07.09, kl. 21:29

    Med klump i halsen kjenner jeg følelsen av ferie, gleder med å reise bort uten å være syk. I dag, 2 dag på ferien, er jeg sengeliggende…Enda jeg forsøkte å ta det helt med ro og hvile hele uken før vi dro….Gikk rundt huset i kveld, fint å se solnedgangen, været ser ut til å bli bra i morgen også 😛
    Klem
    M

    • Rutt 13.07.09, kl. 21:37

      Hei Marianne
      Kjenner følelsen. Klumpen i halsen er der ofte i disse ferietider hvor alle begeistret forteller om sine reiser og opplevelser. Jeg drar neste uke og forsøker, som du gjorde, og ta det rolig nå.
      Håper virkelig at du kan få litt ekstra energi til å nyte ferien etterhvert! Solnedgang er vakkert 🙂
      Sender deg mange, mange ønsker om en fin ferie!
      Klem Rutt

  3. Kate 13.07.09, kl. 23:13

    Så flink du er med ord, Rutt! 🙂 Levde meg inn 😉

Legg igjen en kommentar

