Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Sånn går no dagan..

.. når man venter på medisiner fra Nederland som TNT skal levere på døra. Etter mange email og telefoner, fant de endelig veien til vårt hus i går. Det så jeg når jeg oppdaget lappen som var hengt på døren. Der stod det at jeg ikke hadde vært hjemme når de ankom. Dhø.. såklart jeg var hjemme – jeg er jo så godt som alltid hjemme. Huset var i tillegg fult av barn, gårdsplassen full av sykler og hjelmer og bilen stod parkert på sin faste plass – OG verandadøren stod åpen! Etter x-antall telefonsamtaler har jeg nå fått beskjed om at sjåføren skal kjøre ut med pakken en gang til og jeg har fått beskjed om at det vil komme hentelapp fra posten. Vi får se.. sånn går no dagan..

5 responses to “Sånn går no dagan..

  1. Rutt 02.09.09, kl. 13:18

    Da fikk jeg Nexavir levert på døren av TNT i dag! Endelig! Er litt spent også, da..

    Rutt 🙂

  2. hopeful 02.09.09, kl. 17:58

    Da er du klar for Nexavir også. Lykke til !

    Når bestilte du dette,da? Jeg bestilte div. medikamenter fra Belgia(bl.a. Mutaflor som er kjølevare) forrige uke. Avtalen var at det skulle sendes mandag – god margin for utlevering før helga,trodde jeg. Pga. manglende papirarbeid fra apoteket kunne TNT først sende pakken igår. Jeg trodde kjølevare ble sendt med fly, men neida dette har blitt sendt med bil !!!! Ifølge TNT i Norge betyr dette at pakken trolig ikke kommer til Norge før fredag og utlevering over helgen. Jeg er temmelig frustrert og svett over all mailing og tlf. til div. apoteket og TNT. Selvom apoteket i Belgia forsikret meg om at Mutafloren holdt 7-10 dager i romtemperatur blir jeg litt stressa. Håper det går OK med selv utkjøringa…

    mvh. en svett og stresset hopeful

    • Rutt 02.09.09, kl. 18:14

      Jeg har bestilt Nexavir fra Kalida (mener jeg det het..)18.08. De sendte med en gang de fikk betaling, men det ble noen dager på tollen. Det hadde sikkert tatt endel flere dager hvis ikke mannen ringte og purret på TNT.

      TNT får varene og vil ha betaling for importavgifter før de sender det videre for godkjenning av tollen. Så skal tollen godkjenne (noen må sende kopi av resept/behandlingsplan) før de sender det tilbake til TNT og de leverer ut. Det kan ta sin tid, hvis du orker anbefaler jeg deg (eller mannen din da ;-)) til å ringe og følge tett opp.

      Så rart at Antverpia ikke sendte Mutaflor som kjølevare.. De har virket så proffe på dette, jeg bestilte derfra i går. Jeg har vært i kontakt med Bert (bert, bert he, he). På Sales Quotation sto det at de ville angi leveringstid utfra om de måtte sende express(kjølevare) eller ikke, så jeg trodde dette var noe de var meget nøye på. Ja, ja hopeful, det kan bare bli enklere neste gang vi skal bestille, da kjenner vi alle detaljene vi må passe på!

      Håper du får medikamentene raskt! Lykke til!!

      Klem

  3. hopeful 02.09.09, kl. 18:56

    Ja, dette skal jeg / vi følge tett,tett opp med TNT – skikkelig masete! Jeg ringte Antverpia idag og fikk de til å maile med kopi av customer invoice (følgepapirene i pakken). Denne videresendte jeg TNT idag og ba om å få en forslagsfortolling på tollfaktura pr.post – da går trolig pakken raksere gjennom systemet. De nevnte ingenting om kopi av resept / beh.plan. Jeg får ringe igjen i morgen.

    Vi blir nok gode på alt av medesinbestilling og fortolling i løpet av disse 1-2 årene i denne bransjen.

    Ha en god kveld !

    hopeful

  4. Rutt 02.09.09, kl. 19:06

    Håper virkelig dette går bra nå, hopefull!!

    En fin kveld til deg også 🙂

    Klem

Legg igjen en kommentar

