Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Tålmodighet er en dyd!

Etter at jeg har fått en bitteliten smak av et normalt liv kjenner jeg for alvor utålmodigheten gjøre seg gjeldende. Det er så mye som så alt for lenge har vært satt på vent, på pause, som jeg bare lengter etter og kunne gjennomføre. Jeg vil rydde i den store boden, jobbe i hagen, møte venninner som har ventet og ventet, kjøpe et nytt antrekk og så mye mer. Jeg går rastløs fra vindu til vindu, prøver å sette meg ned med PCen, men klarer ikke å finne ro. Jeg er så lei, så ferdig med å være hjemme alene hele dagen! Jeg vil på jobb, ha ansvar og utfordringer, vil at det skal koke rundt meg, vil være der det skjer! Jeg vet jo selvfølgelig at jeg ikke er klar for dette enda, erfarer jo det hele tiden feks. hvis jeg tar en tur på posthuset for å hente medisiner fra Belgia, og jeg må stå litt i kø, og det bygges, borres og bankes rett bak meg, så kjenner jeg så alt for godt at jeg er visst ikke helt klar for å friskmeldes enda.. Fillern, og jeg som var i full gang med å planlegge hvordan hverdagen skulle settes sammen med jobb, barn, fritidsaktiviteter osv. Men, jeg klarte å stå opp, jeg klarte å dusje og kjøre til posthuset og jeg trengte ikke å dra hjem og legge meg! Det er fremgang :-)! Jeg får finne frem en stor krukke med tålmodighetskrem og smøre i veg..

8 responses to “Tålmodighet er en dyd!

  1. Renate 17.09.09, kl. 16:04

    Det er så typisk for en med ME og tro og håpe at man skal klare så mye, så mye mer enn man faktisk klarer. Kjempeflott at du har motivasjonen på plass. 🙂 Selv har jeg begynt og drømme om en tur til NY, men det blir ikke for om to år kanskje, hvis behandlingen går som jeg håper og tror.

    Du kan kjøpe deg et nytt antrekk gjennom en nettbutikk! 🙂

    • Rutt 17.09.09, kl. 16:52

      Turer og ferier drømmer jeg også om! Det første stedet jeg vil dra er til Toscana. Det er «mitt» favoritt sted, hvor jeg koser meg aller mest.
      Har handlet mye på nettet det siste året, men det er ikke det samme som å dra på seriøs shopping (gjerne Bogstadveien i oslo *drømme*) og kjøpe et komplett antrekk, man virkelig ikke trenger 😉
      Men, takk og pris for nettbutikker altså :-)!!
      Klem

      • Renate 17.09.09, kl. 17:11

        Skjønner hva du mener! 🙂 Tenk og orker å tusle i butikker i timesvis, stå i prøverom og i køer, og avslutte med en kafétur – det hadde vært noe! Og alt dette fordi man har lyst, og ikke fordi det er noe man må ha/må gjøre.

        • Rutt 17.09.09, kl. 17:16

          Nettopp!! Vi har litt og ta igjen, det kan bli farlig for kreditten dette 😀
          Klem

  2. predikeren 21.09.09, kl. 16:56

    Å,dette kjenner jeg godt!
    Nå prøver jeg forsiktig ut arbeidsevnen, og det er nok en riktig fremgangsmåte, for jeg er i tankene alt i full jobb, og jeg har mange planer for husets vedlikehold.
    Jeg ser , desverre, at mitt tempo og mine energier ikke står i forhold til lyst og planer, så det er godt det er en faggruppe som styrer en rolig utprøving av de kreftene som faktisk er.
    Men det er en hyggelig problemstilling : Hvor frisk kan jeg bli?
    Tidligere var jeg bare opptatt av hvor syk jeg skulle bli!

    • Rutt 21.09.09, kl. 17:56

      Hei Predikeren!
      Kjempe lurt å prøve forsiktig ut arbeidsevnen. Det er som regel ikke helt samsvar mellom ønske/vilje og evne etter langtids sykdom. Man har gjerne brukt mye av tiden som syk på å planlegge alt man skal gjøre når man blir frisk, og blir utålmodig når man begynner å kjenne at det kanskje kan la seg gjennomføre. Det må være veldig spennende og som du sier, en hyggelig problemstilling :-). Jeg ønsker deg all lykke til, Predikeren! Håper du finner balansegangen mellom arbeid/fritid/helse 🙂
      Klem

  3. anettesylvia 21.09.09, kl. 20:50

    Det var et fint innlegg, Rutt, og du har fått mange fine kommentarer.
    Klem.

    • Rutt 22.09.09, kl. 07:01

      Hei Anettesylvia!
      Koselig å se deg, og tusen takk for kommentar 🙂
      Håper du har det bra!
      Klem

Legg igjen en kommentar

