Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Jeg vil og jeg vil ikke..

Målet er å bli helt frisk og kunne gjøre alt jeg ønsker, uten å ha en syk kropp som setter premissene. Jeg vil jobbe, danse, reise og være 100% tilstede når jeg er sammen med menneskene jeg er glad i. Jeg vil være engasjert, ivrig, dynamisk, impulsiv og energisk. Jeg vil ikke ha en syk kropp som begrenser meg i dette og som bestemmer over meg. Jeg vil ha en kropp som jeg kan ha kontroll på og som er med på det jeg bestemmer! Det er målet, dit skal jeg! Status er «work in progress», jeg gir meg ikke før «case closed»!

11 responses to “Jeg vil og jeg vil ikke..

  1. selsius 01.10.09, kl. 20:35

    Det er riktig innstilling Rutt, sånn skal det låte! Og dit kommer du deg en dag. :)Det ser da ut som du alt er på god vei, ut fra det man kan lese her!?

    • Rutt 01.10.09, kl. 20:58

      Hei Selsius!
      Så hyggelig å se deg 🙂
      Ja, nå begynner jeg faktisk å tro på at jeg er på god veg. Det har kommet så uventet raskt, så jeg har ikke helt turt å tro at det er en faktisk bedring, vært redd det har vært placebo, tilfeldigheter osv. Men nå har jeg hatt en fantastisk periode og klarer myye mer enn jeg har gjort siden jeg ble syk. Symptomene øker jo når aktiviteten blir altfor stor, men kan hvile kun en liten stund så henter jeg meg inn igjen. Så det virker som det går rett veg 🙂
      Hvordan har du det for tiden?
      Klem

  2. l757 01.10.09, kl. 21:00

    Så godt å lese om positive tanker og mål – noe å se fram til. Er der selv og håper, håper og vil så gjerne tilbake til normalen som jeg en gang var. Fungere normalt uten de store begrensninger og alle fysiske symptomer ME gir meg. Lykke til, ønsker deg fine dager og stor framgang;)

    • Rutt 01.10.09, kl. 21:15

      Hei l757!
      Takk for hyggelig kommentar 🙂
      Vi gir ikke opp! Vi skal tilbake til normal funksjon! Jeg så hos Selsius at du prøver deg frem med diett? Som du kanskje har lest har jeg hatt veldig posititv effekt av dette, så jeg er helt sikker på at for mange av oss er det mye å hente her. Har du vært syk lenge, l757?
      Håper du stikker innom snart igjen 🙂
      Klem

      • l757 03.10.09, kl. 12:27

        Hei. Ja, jeg skal lese mer på bloggen din når jeg har overskudd. Har vært syk i 4 år, med masse symptomer og uforståelige ting flere år tilbake i tid før det brøt ut kraftig. Fikk omsider nylig diagnosen og kan endelig begynne å gripe fatt i mulige tilpasninger for å finne rutiner som kan føre til bedre funksjon i hverdagen. Helt tragisk å ha blitt rammet av dette, men endelig nå klarer jeg tenke positivt og se framover. Har mye å lære og å prøve ut via tips og råd fra ME-blogger, siden fastlegen min ikke vet hva å gjøre. Ønsker deg og alle andre med ME gode dager og positiv utvikling. Kommer definitivt innom bloggen når jeg har overskudd:) Riktig god helg:)

        • Rutt 03.10.09, kl. 12:49

          Hei l757!
          Som du skriver så er man i stor grad overlatt til seg selv, og må finne mestring og behandling uten mye veiledning. Uten blogger, forum og kontakt med andre i samme situasjon hadde jeg ikke funnet behandlingen som nå ser ut til å virke konstruktivt for meg. Godt å høre at du nå klarer å tenke positivt og se fremover, du er hjertelig velkommen tilbake når du har overskudd, vi får forsøke å hjelpe hverandre 🙂
          God helg!
          Klem

  3. Alva 01.10.09, kl. 21:16

    Hei Rutt.
    Jeg syns det høres ut som om du er på vei 🙂
    klem Alva

    • Rutt 01.10.09, kl. 21:20

      Hei Alva!
      Så koselig å se deg! Jeg har tenkt på deg.
      Det blir en spennende høst/vinter, jeg håper at det fortsetter fremover 🙂
      Håper du har det bra! Har du hørt noe fra Lillestrøm, Alva?
      Klem

  4. Alva 01.10.09, kl. 21:18

    Hei Rutt.
    Tror du er her akkurat nå 🙂

  5. Alva 01.10.09, kl. 21:31

    Hei Rutt. 🙂
    Jeg ringte dit før helga, og da fikk jeg beskjed om at de skulle ringe meg opp igjen, men jeg har ikke hørt noe. Jeg får vel ringe en gang til. 🙂 😛

    Alva

    • Rutt 01.10.09, kl. 21:36

      Det tar ofte litt tid der, ja.. Du kan evnt forsøke å sende sms, jeg syntes jeg oftere får svar kjapt på den måten. Sms-nr finner du på hjemmesiden.
      Håper du får svar snart!
      Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

