Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Team Cheney, Shoemaker, Peterson og De Meirleir

I følge denne bloggen som drives av en ME-syks far i Amerika, har disse fire ledende ME forskerne jevnlige møter finansiert av en anonym giver. De Meirleir og Cheney skal ha spesielt nær kontakt. Det står om samarbeidet bla i dette oversiktlig innlegget om De Meirleir. Det er også gode referat fra sommerens konferanser og annen interessant lesing. Anbefaler en tur innom!

13 responses to “Team Cheney, Shoemaker, Peterson og De Meirleir

  1. Cathrine 04.10.09, kl. 11:13

    Takk for at du gjorde oss oppmerksom på denne bloggen. Mye interessant å lese 🙂

  2. anne - moseplassen 04.10.09, kl. 12:16

    takk for tipset, her var det virkelig masse nyttig å lese. Har ikke orket å lese så mye men satt spesielt pris på hans gjennomgang av KDM, flere ting der jeg ikke var oppmerksom på.

  3. Rutt 04.10.09, kl. 13:48

    Hei Cathrine og Anne!
    Jeg syntes denne bloggen var verdt å nevne, veldig mye god informasjon!
    Håper dere har det bra og ønsker dere en god søndag 🙂
    Klem

  4. petterblogg 06.10.09, kl. 00:34

    Heisan Ruth. Takk for at du deler linken med oss andre. Spennende blogg! Det skjer mye og de sirkler seg stadig nærmere inn på selve rotårsaken. Jeg er ikke i tvil om at de kommer til å klare å legge siste biten i puslespillet til slutt. 🙂 Men ting tar tid og det har vært veldig mye bortkastet idiotisk forksning oppgjennom tidene fra bla. CDC. De har trolig kastet flere hundre mill kr ut av vinduet på ren idioti.
    Tenk om de kunne satt inn Nancy Klima eller Susan Vernon og erstattet denne ubrukelige gnomen! Håper det skjer noe i Atlanta snart, en reform. Og det trengs jammen. 🙂
    Ha en fortsatt fin dag
    Klem Petter

    • Rutt 06.10.09, kl. 07:31

      Hei Petter!
      Hyggelig å se deg 🙂
      Det er spennende å følge med på forskningen fremover. Etter hva jeg forstår kan 2010 bli et interessant år – vi følger med i spenning.
      En befrielse blir det ihvertfall den dagen biomedisinsk forskning kan få ryddet opp i dette ME-sammensuriet for godt. Jeg så at hun Livedama skulle på God Morgen Norge å snakke om at LP hjelper for ME-syke i dag, så TVen er avskrudd hos meg.
      Ha en fin dag, Petter!
      Klem

  5. petterblogg 06.10.09, kl. 00:36

    Har sånn hjernetåke om dagen…. sikter selvfølgelig til dr. William Reeves i CDC. Enten er han klin gærn eller så tror jeg nesten han må være korrupt.

  6. petterblogg 06.10.09, kl. 18:14

    Kommentar til Livedama: Desperasjonen tvinger henne frem i media. Vanskelige tider for en LP-misjonær i møte med opplysningstidens reformasjon. Fokus på sykdomsmekanisme har revet bort grunnlaget for sånne kvakksalvere som dette. Og jeg er sikker på at ettertiden vil dømme henne nedenom og hjem. I mine øyne fremstår hun som det mest ynkelige vesen. Det hun gjør er å forsøke å psykiatrisere sykdommen for å tjene seg rik, og samtidig undergrave seriøs biomedisinsk forskning. Lar TVen være av jeg og. 🙂

  7. petterblogg 06.10.09, kl. 18:26

    glemte en sak i farten, som vanlig. Du skulle bare ha visst alle de patetiske reaksjonene jeg har fått fra LP-menigheten i Norge. Jeg har tatt vare på alt sammen. Det er selvfølgelig spam, men det svinger fra grove trusler til de mest patetiske vendiger om arbeidsplasser og at jeg ødelegger virksomeheten deres. Har lagret alt sammen, men har store problemer med å lese dritten, for det er ikke til å unnga at man kjenner hvor lett kvalmen dukker opp. Felles for dem alle (hvertfall de fleste) er at jeg er med på å ødelegge forretningsvirksomheten deres gjennom påståtte negativ LP-propaganda. Javisst, sier jeg og jeg skal LOVE å fortsette med det, helt til scientologi-sjangeren fjærner seg sammen med psyako-lobbyen, fra ME/PIID syke slik at vi kan få nødvendig adekvat medisisinsk behandling.

    Flere av disse LP folkene ønsker at åpenbart at ME syke skal gå på kurs, følge instruksene og fornekte, slik at arbeidsplassene dere er sikret.
    Dere ME-syke skal samtidig få et klistremeke rundt munnen med et smilefjes, slik at alle kan se at dere er fornøyede. Aldri i mitt liv har jeg møtt på verre kynisme og grådighet enn disse LP-gribbene. Nå er de tydeligvis så desperate etter kunder at de ser seg nødt til å bli mer aggresive i sin markedsføring og da blir det TV intervjuer osv. Slå tilbake mot dritten sier jeg.

    • Rutt 06.10.09, kl. 19:19

      Jeg leste litt av nettpraten hun hadde etter programmet. Flere med div lidelser skriver inn og spør om LP kan hjelpe. Hun svarer at LP vil styrke immunforsvaret (tar bort stress som virker destruktivt på immunforsvaret) og anbefaler LP for allskens sykdommer! Hun spesifiserer at det ikke er en kur, kun et kurs, men slik LP blir presentert må hun ta mye ansvar for at sårbare, alvorlig syke mennesker hopper på dette og dermed blir sykere. Man skal jo «gjøre» seg friskere bla ved og nærmest fornekte symptomer.
      LP/mestringskurs/hypnose/terapi – alt dette er fint for de som trenger det. Men å presentere dette som en løsning for å bli frisk fra alvorlige fysiologiske sykdommer … *riste på hodet*
      Ha en fin kveld og sov godt, Petter 🙂
      Klem

  8. petterblogg 06.10.09, kl. 19:36

    Hei igjen, Rutt. Beklager alle skrivefeilene. Har ekstremt brain-fog om dagen… 🙂 TV2 har hovedansvaret for at de slippe til en LP-misjonær og «journalist-venn» på denne måten. Problemet er at dennne frelselsesreligionen har begynt å møte opplyste folk som med letthet kan putte det i bås med scientologi. Still dere selv spørsmålet; Hvorfor går denne ex-journalisten ut i TV2 på denne måten? Etter min mening sliter de med å fylle kursene sine nå. Altfor mange såkalte «coucher» og altfor få kunder. Økonomi legenden Adam Smith og hans usynlige hånd dukker snart opp.
    Resultatet blir at prisene dumpes og lojaliteten til frelseren ders PP og «sentralmakten» London visner bort. De blir mindre lojale og ser seg nødt til å unndra «beskatning» til frelseren i London.

    Ha en fortsatt fin kveld og sov godt du og Ruth 🙂
    Klem

    • Rutt 06.10.09, kl. 20:08

      TV2 har blitt rene LP-kanalen. Det er vel pga Lives tilknytning til helsejournalisten Anne et-eller-annet.
      Vi satser på at det blir en opprydning i dette rotet snart 🙂
      Snakkes, Petter.

  9. petterblogg 06.10.09, kl. 20:45

    Norge er et lite land. Journalistmiljøet er veldig lite, og de fleste kjenner hverandre. 🙂 Hadde jeg hatt ork så ville jeg tatt kontakt med journalist klage nemda (eller hva det heter) Dette er såkalte «vennetjenester». Elendig journalistikk, men jeg tror nok det er «vennetjenesten» som veier tyngst her ja.

    Kanskje noen burde tatt kontakt med denne klagenemda. For det lukter jo vennetjenester lang vei. Det er vi som må betale prisen for det gjennom ekstra belastninger fra familie og venner som evt. har hørt om denne «vidunder-treningsprogrammet». PS. De ser meget alvorlig på sånt.

    vi snakkes Ruth

  10. Pingback: Verdens ME-forskere slår hodene sine sammen « This is ME – rutts tankespinn

Legg igjen en kommentar

