Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Dagene går..

… men bare så altfor sakte! Etter at jeg har begynt å sove om natten, og stå tilsvarende tidlig opp om morgenen, blir dagene så uendelig lange. Jeg bruker fremdeles endel tid på å planlegge og forbrede måltider, holde orden på medisiner og ta sprøyter. Jeg dusjer, ordner litt i huset, leser dagens aviser, surfer og gjør andre ytterst trivielle ting, alt i rolig tempo. Og ærlig talt så kan jeg ikke fordra det. Det er ubeskrivelig kjedelig med rolig tempo og jeg er ikke særlig god på kjedelig. Jeg stemmer derfor i av full hals med DeLillios, som også Glama tidligere har gjort her på bloggen :

«Jeg vil ut, jeg må ut
Jeg skal ut og drikke meg full
Jeg vil være slem, jeg vil bort fra mitt hjem
For å gjøre en mengde tull»

Nå er klokken 12.30, legekontoret har åpnet etter lunsj og jeg kan kjøre ned for å få en ny sprøyte i skinka. Det blir vel dagens store krumspring 😉

6 responses to “Dagene går..

  1. Renate 05.10.09, kl. 20:47

    Du får ta det som et godt tegn, at du «kjeder» deg! 🙂 Kanskje du orker å se på litt fagstoff, av noe slag? (annet enn ME-forskning, hehe)

    Noen som kan besøke deg, som tiden kan gå litt raskere med?

    Du kan glede deg over at du ikke sitter i tidsklemma, men i sofaen! 😉

    • Rutt 05.10.09, kl. 21:13

      Hei Renate
      Det er helt sant, det er et godt tegn at man begynner å kjede seg. Det betyr at man har mer å gå på og ikke må bruke all energi på å være syk. Det er bare så innmari kjedelig ;-)!
      De siste 10 årene har det konstant vært noen hjemme i svangerskapspermisjon/småbarn, nå er det ingen! Jeg får jo barna hjem fra skolen relativt tidlig, og da går det liksom i ett resten av dagen, så det er egentlig ikke så synd på meg asså 🙂
      Sofaen er vel å foretrekke fremfor tidsklemma 😀
      Klem

  2. Kate`s Corner 06.10.09, kl. 20:16

    Ler litt når jeg leser dette! Synes jeg ser deg 😉 Men er så glad for at du har blitt bedre. Har tenkt en del på deg i forhold til hva jeg selv går gjennom om dagen. Undersøker saken om ME litt sånn alternativt.. Sendte deg en invitasjon på FB.. 😉 Tenker på deg, vesla 🙂 Kos og klem

    • Rutt 06.10.09, kl. 20:32

      Halla Kate!
      Så koselig å se deg 🙂
      Jeg har skjønt at det er mye nytt på gang for deg – spennende! Vet du at Inger-Lise Røed som gikk en klasse over oss, driver praksis hvor hun forløser energi (er det riktig å beskrive det på den måten?) over legekontoret her? Som du skjønner vet jeg ikke så mye om det..
      Jeg tror vel at sykdommer som har en fysisk årsak trenger bio-medisinsk behandling først og fremst. Mange som har fått ME-diagnosen trenger ikke medisinsk behandling, men hjelp til å komme ut av en livskrise o.l, her kan sikkert mange få hjelp av alternativ behandlng.
      Det er utrolig godt å være i litt bedre form :-). Kanskje vi kan få til et treff om ikke så lenge? Vi holder kontakten 🙂
      Stor klem

  3. mariasmetode 06.10.09, kl. 20:54

    Så bra å se at du kjeder deg, Rutt!

    Det må da være fantastisk!

    • Rutt 07.10.09, kl. 07:01

      Hei Maria!
      Hyggelig å se deg 🙂
      Kjede seg og klare å holde seg innenfor 70% av sin kapasitet er en utfordring. Spesielt når livet har vært så altfor stillestående over tid. Men, det er fantastisk og ha mer å gå på! Jeg tar gjerne(selv om det kanskje ikke virket slik av innlegget..) kjede-seg som en konsekvens av det 🙂
      Klem

Legg igjen en kommentar

