Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Div fra CFSAC konferansen

Lothiane legger ut løpende informasjon om hendelsene på CFSAC-konferansen. Her finner du både YouTube-snutter og linker.

Her skal alle live-sendingene arkiveres. Det er pr. nå ikke oppdatert, men det kommer vel sansynligvis etterhvert.

Her sendes dagens møte live kl 1400. Lyden blir ikke satt på før møtet starter. For å kunne få konferansen inn i din egen stue må du ha RealPlayer installert. Den kan du laste ned her. Du kan teste forbindelsen her.

6 responses to “Div fra CFSAC konferansen

  1. Lothiane 30.10.09, kl. 19:42

    For en flott konferanse!

    Orket dessverre ikke få med meg så mye mer etter lunsjpausen, men alt havner jo på nettet snart, både i tekst og bilde. 🙂

    Jeg er så imponert over panelet og deres engasjement. Synd de skal bytte ut 6 av medlemmen… men de blir forhåpentligvis etterfulgt av like dyktige og engasjerte mennesker.

    Nå håper jeg virkelig CDC og andre myndigheter tar ME på alvor… og at komiteen blir hørt.

    • Rutt 30.10.09, kl. 20:17

      Jeg fikk dessverre ikke sett så mye av live-sendingene, men gleder meg til alt blir lagt ut på nettet. Det lille jeg har sett syntes jeg virket veldig bra, dyktige og engasjerte både fagmennesker, pasienter og talspersoner. Mye mulig at det er naivt, men jeg håper at ballen faktisk begynner å rulle i riktig retning nå 🙂
      Ha en fortsatt fin fredagskveld!
      Klem

  2. Lothiane 31.10.09, kl. 12:06

    Det var virkelig en bra konferanse! Jeg ser fram til å få med meg siste del fra dag 2, for det var jo der de virkelig interessante tingene kom, synes jeg. Vel… det var jo masse spennende ellers og da. 😀

    Fine komiteen… jeg blir nesten litt rørt når jeg tenker på hvor engasjerte de er.

    Da får vi bare være naive! Jeg og håper dette er med på å få i gang til, få endringer, få opp øynene på nøkkelpersoner. Skjer dette i USA er mye gjort for oss også. Og nå kan vi jo vise til dette i USA overfor norske helsemyndigheter. Kanskje vi blir hørt da..?

    God helg, håper du har det bra og at influensaen ikke er for slem.

    Klem 🙂

    • Rutt 31.10.09, kl. 12:45

      Jeg håper de legger ut konferansen i sin helhet tidlig neste uke!
      Ja, den komiteen var virkelig fantastisk! Lurer på om vi noen gang får et slikt rådgivende organ her i landet? Klarer liksom ikke helt å se for meg det.. Norske helsemyndigheter kan uansett ikke bare lukke øynene for politiske endringer og forskning på dette nivået! Det som skjer i Amerika nå er banebrytende!
      Ha en super helg du også, håper du ikke ble helt utslitt av konferanse og blogging :-). Ta deg en god hvil nå!
      Klem

  3. Lothiane 01.11.09, kl. 10:46

    Hehe, vi har jo det berømmelige kompetansenettverket, da. 😉 Heldige oss.

    Har hvilt en del i helgen og heldigvis fått sove en hel del, men det er så vanskelig å ligge unna alt det spennende som skjer. 😉

    • Rutt 01.11.09, kl. 11:07

      Uff, det kompetansenettverket har gjort mere ugang enn nytte, så langt..
      Så godt at du har fått slappet av i helgen! Jeg prøver å være flink og ta det med ro jeg også, men det skjer så mye nå at man blir litt «rastløs». Heldigvis positive ting, da 🙂
      Ha en fortsatt fin søndag!

Legg igjen en kommentar

