Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Lillestrøm Helseklinikk kan sannsynligvis se om man har retrovirus

Lillestrøm Helseklinikk skriver på hjemmesidene sine:

«Per idag jobber vi med å få til en diagnostisering av det nye XMRV viruset. Sannsynligvis kan vi per idag se på de immunologiske prøvene vi tar om pasienter kan ha en retrovirus infeksjon eller ikke.»

Jeg går derfor ut ifra at legene på Lillestrøm Helseklinikk og Prof. De Meirleir, faktisk kan gi oss som har tatt immunologprøvene en indikasjon på om vi har et retrovirus eller ikke.

11 responses to “Lillestrøm Helseklinikk kan sannsynligvis se om man har retrovirus

  1. Rutt 30.10.09, kl. 20:53

    Er det noen som vet mer om dette, evnt har snakket med Prof. De Meirleir eller legene på Lillestrøm om dette, setter jeg stor pris på en liten kommentar!

  2. Inger-Johanne 30.10.09, kl. 21:34

    Spennende! Min datter har time på Lillestrøm Helseklinikk den 4.11, så dette skal det spørres om! Nå får vi faktisk ikke dagene til å gå fort nok til vi skal få svar på alle prøver som er tatt. God helg til deg og dine, Rutt!!

    Inger-Johanne

    • Rutt 30.10.09, kl. 21:46

      Hei Inger-Johanne!
      Skjønner kjempe godt at tiden ikke kan gå fort nok nå! Jeg husker så godt de dagene som utrolig rastløse og spente. Man mobiliserer masse tålmodighet i ventetiden, men når det nærmer seg går man litt tom.. Jeg sender over en stor krukke tålmodighetskrem (som har gått på rundgang) så er det bare å smøre i veg 😀
      Veldig spennende hvis dere spør om immunologprøvene, og jeg blir kjempe glad hvis du deler på bloggen 🙂
      God helg til deg og datteren!!
      Klem

  3. Inger-Johanne 31.10.09, kl. 09:35

    Takk for tålmodighetskremen:-) Den trenger vi!! Synes det er flott å ha litt kontakt med deg som vet hva dette dreier som om, og som har kjent på alle tanker og følelser rundt dette! En helt ny verden åpnet seg etter at vi kom inn på Lillestrøm Helseklinikk, for før det så kjentes det fryktelig ensomt! Jeg er veldig glad for bloggen din!!!

    Klem fra Inger-Johanne

    • Rutt 31.10.09, kl. 11:04

      Tusen takk for veldig koselig melding, Inger-Johanne!
      Jeg er så glad for at dere har blitt endel av Lillestrøm Klinikken og at dere stikker innom bloggen min :-).
      Jeg ønsker alt godt for deg og din datter!!
      Klem

  4. selsius 31.10.09, kl. 12:37

    Med de prisene de har, er sannsynligvis ikke godt nok! Jeg tror vel mange tenker at det kan bli litt bortkastet med Lillestrøm heleklinikk før man får avklart om XMRV spiller en nøkkelrolle ved ME. Og siden det da ikke er noen test som er godkjent osv, blir det sånn at man kan føle det litt bortkastet med så stor utgifter som det medfører hos KDM/LHK om det viser seg at behandlingen av dette viruset gjør den store forskjellen, og vil bli et offentlig tilbud. Dette kan jo fort være lang frem i tiden, og ikke nødvendigvis riktig i forhold til ME, eller alle med diagnosen. Så det er langt fra lett dette her, i forhold til hva man skal velge.

    • Rutt 31.10.09, kl. 12:59

      Jeg tenker at det er mest interessant for de som allerede er pasienter, og som har tatt de immunologprøvene jeg regner med at det refereres til. Det kan jo være spennende å høre om de indikerer et retrovirus, jeg syntes i allefall det ville vært interessant.

      Det er tragisk at det ikke er noe økonomisk hjelp å få til denne behandlingen, da det er immunologisk støttebehandling de driver med og Judy Mikovits sier: «»If an individual gets the immune system modulated to control and silence the virus then one can be well. The goal is to keep the virus quiet.»

      Men, som du sier koster det mye penger og jeg forstår godt at man venter og ser nå.

      Klem

      • selsius 31.10.09, kl. 13:03

        Ok. Håper jo de får det rette utstyret fort på plass. De finner vel på noe. 🙂

        Ja, det er nok bevis på at ME-Pasienter trenger medisinsk behandling, som de ikke får her i landet. Alt man får tilbud om er cbt og get. Det er jo en skandale.

        Fortsatt god helg. 🙂

        • Rutt 31.10.09, kl. 13:26

          Vi håper og tror på bedre tider om ikke alt for lenge 🙂 CFSAC-konferansen var en god begynnelse!
          Fortsatt god helg til deg også, Selsius 🙂
          Klem

  5. Alva 31.10.09, kl. 15:16

    Hei Rutt. 🙂
    Jeg har et spørsmål til deg i forbindelse med disse avførings og sputtprøvene som skulle taes hjemme. da er vi ferdig med dem og bør få dem avgårde på mandag. Hvor er det jeg ringer?
    vet du noe om dette?
    Ellers så tror jeg at lillestrøm klinikken oppdaterer seg fortløpende. 🙂
    klem fra Alva

    • Rutt 31.10.09, kl. 15:43

      Hei Alva!
      Hvis det er pakken til Diagnostic Techs sendte jeg den med Posten, noe som het Rek Maxi Utland. Det tok 5-8 dagers sendetid og kostet 330 kr. Den som skulle til Red Labs den ble sendt med TNT, skulle være fremme innen 24 timer og kostet 1012 kr. Jeg ringte ingen, men ordnet dette selv. Jeg var jo i Belgia og fikk beskjed om hva jeg skulle gjøre, vet ikke om de har andre rutiner/systemer på Lillestrøm.
      Håper dette var til hjelp..
      Ha en fin lørdag!
      Klem

Legg igjen en kommentar

