Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

En usynlig kamp for tilværelsen

Jeg kjenner at jeg ikke kommer utenom å skrive litt om alle pasienthistoriene som har blitt presentert på CFSAC-konferansen. De har vært mange og sterke, og forteller om mennesker som lever i en kontinuerlig kamp for sin tilværelse. I Norge er vi ca 15000 som har ME i forskjellig grad. Noen av oss kjemper for å kunne beholde en liten grad av deltakelse i arbeidslivet, barna våre eller et sosialt liv. Noen av oss kjemper for å kunne klare å ta til seg nødvendig føde, tolerere minimal grad av berøring, lys- eller lydinntrykk. Vi har mange ansikter, men felles har vi den stille kampen vi alle står i hver dag for vår tilværelse. Tross dette blir jeg «slått» av livsgleden, motet og håpet som møter meg gang etter gang hos ME-syke jeg kommer i kontakt med. Ekte fightere som ikke har tenkt å gi opp før man er kommet helt frem til målet om å bli frisk! Jeg tror vi er nærmere enn noen gang!

Courage doesn’t always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, «I will try again tomorrow.»

En av pasient historiene som ble vist på CFSAC-konferansen:

2 responses to “En usynlig kamp for tilværelsen

  1. Rosa 01.11.09, kl. 15:29

    Takk for denne Rutt, veldig fin, rørende og gjenkjennende.

    • Rutt 01.11.09, kl. 18:11

      Det var mange sterke pasienthistorier på CFSAC-konferansen. Mange av dem satt i magen en god stund.
      Vi snakkes, Rosa 🙂
      Klem

Legg igjen en kommentar

