Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Finner frem varseltrekanten..

… og svinger inn på siden av veien. Jeg liker det ikke, men kjenner at jeg nå blir tvunget til å tråkke på bremsen. Kunne ønske jeg klarte å fortsette og suse avgårde i full fart og oppleve masse spennende og nye ting, men motoren har gått varm og det har begynt å ryke. Jeg forsøker derfor å være flink å stoppe i tide, selv om jeg er rastløs og utålmodig etter å komme meg frem dit jeg har satt meg fore. Tror nok at jeg snart er tilbake på veien 🙂

22 responses to “Finner frem varseltrekanten..

  1. Irini 04.11.09, kl. 14:43

    Usj da, Rutt 😦 Håper ikke mediastyret har blitt for mye for deg. Håper du snart kommer deg og er tilbake igjen 🙂

    Stor klem 🙂

  2. hopeful 04.11.09, kl. 15:03

    Forstår godt at du trenger å roe ned etter en tid med høyt tempo og enestående innsats. Hvil deg og kom til krefter igjen – det er deg vel unnt…… Ta vare på deg selv og lad batteriene!

    varme tanker fra hopeful

  3. Mona 04.11.09, kl. 15:39

    Det er jo så viktig å lytte til egen kropp nå!!!! Synd at du har fått et lite tilbakeslag, men du har jammen holdt litt av et tempo den siste uka 🙂 🙂 Du har informert og oppdatert bloggen i rykende fart, og nå er det lov å sette på bremsene litt!!! Ikke minst gjorde du en kjempeinnsats i Puls!!! Fikk sett det på opptak i går, og jeg synes du skal være stolt av det dere fikk frem 🙂 🙂 Ikke bruk energi og tenk for mye på det som ikke kom frem, det får du ikke gjort så mye med akkurat nå!!!!!! Men bare vent, du er på plass igjen om ikke lenge, det føler jeg på meg!!!!!! Lykke til og ha en god opplading!!! 😉

    Klem Mona!!!!

  4. Rutt 04.11.09, kl. 16:53

    Kjære Irini, Alva, hopeful og Mona!
    Tusen takk for veldig hyggelige kommentarer! Det har vært mye de siste ukene med virus-funnet, konferanse, Puls og i tillegg har datteren min hatt influensa. Jeg er også igang med 3 runde med ganske tøff antibiotika kur og har blitt litt satt ut av det denne gangen her. Og typisk meg – har jeg nok hatt litt for mange sosiale happeninger også, det er jo så koselig, men det koster.. Tror ikke det tar så lang tid før jeg kommer sterkere tilbake, altså 🙂
    Veldig kos å høre fra dere :-)!!
    Klem

  5. mariasmetode 04.11.09, kl. 22:06

    Ja, du, Rutt!

    Det er bra det er flere som finner frem varseltrekanten; jeg synes det står en hel rekke av dem nedover i svingene her nå *ler*

    Du har gjort en kjempejobb; god hvil!

    Godbedringsklem!

  6. Sun 04.11.09, kl. 23:32

    Hei Rutt 🙂

    Du og Annette var kjempeflinke på PULS!!! Er veldig stolt av dokke!!! Kjekt å sjå deg igjen! (kjende deg igjen frå venterommet…) Hyggelig dame Annette også,helste på ho i Stavanger, då eg var på ME-kurs i Universitets-aulaen. (veldig kjekt å kunne seie til folk at eg var på ME-kurs med KDM og co i Universitetsaulaen i Stavanger 😉 Gler meg veldig til at Dokumentarfilmen med Annette blir ferdig, slik at folk flest får sjå den!!! Ho var kjempebra i kommentarane på den filmen, lo meg nesten «forderva» av en del av kommentarane ho hadde. Vi fekk sjå nokre klipp av dokumentaren på ME-kurset, den skal bli ferdig i 2010. Håper det blir i januar…
    God bedring, Rutt!!
    Damer som du «dukker alltid opp igjen», for du har «guts» 😉

    Godbedringklem frå Sun

  7. alva 05.11.09, kl. 00:58

    Enig med deg Sun:-)
    Klem til dere begge to Sun og Rutt!
    Alva

  8. Renate 05.11.09, kl. 01:14

    Håper på et kort «pitstop» for deg! God hvil! 🙂

  9. Inger-Johanne 05.11.09, kl. 08:22

    Ønsker deg alt godt, Rutt!
    Ta godt vare på deg selv og husk at vi er
    mange som tenker på deg!

    Klem fra Inger-Johanne

  10. tussaluso 05.11.09, kl. 11:49

    Så flott at du husker å si stopp når du kjenner at kroppen begynner å protestere! Håper det ikke tar så lang tid før du kommer på rett kjøl igjen.

    God bedringsklem 🙂

  11. Rutt 05.11.09, kl. 12:31

    Hei Maria, Sun, Alva, Renate, Inger-Johanne og Tussaluso!
    Tusen takk for mange fine ord, setter virkelig stor pris på det 🙂
    Vi MÅ klare å stoppe i tide, selv om det jammen ikke alltid er like lett 🙂
    Håper dere har gode dager!
    Stor klem!

  12. Rosa 05.11.09, kl. 12:54

    Hvil deg med god samvittighet og samle masse krefter. Det har vert så mye i det siste, kan bli utkjørt noen og enhver. Du har stått på og gjort en stor jobb for oss alle med å stille opp i media, med å holde deg orientert og dele med oss andre her. Det tar energi og krefter, og du er ikke frisk enda. Det tar tid. Vi må vel regne med sånt, kroppen sier ifra. Men du er på god vei i allefall, håper og ønsker at du fort kommer deg og kan gå videre mot et friskere liv og herlige dager:)
    Klem

    • Rutt 05.11.09, kl. 14:47

      Tusen takk for kjempe koselig kommentar, Rosa 🙂
      Håper du har det fint for tiden!
      Klem

  13. Kate`s Corner 05.11.09, kl. 13:59

    Tenker på deg 🙂

    • Rutt 05.11.09, kl. 14:49

      Det var lenge siden, Kate :-)! Hvor har du vært?
      Koselig å se deg!!
      Klem 🙂

      • Kate`s Corner 06.11.09, kl. 10:04

        Måtte ta meg en pause fra nettet både for min egen del og fordi jeg byttet nettlevrandør 😉 hihi Men nå føler jeg at gnisten er tilbake og har fått det påfyllet jeg trengte. Jeg har en venninne som skal utredes for ME i disse dager, så jeg sendte henne linken til bloggen din. Jeg tror at her vil hun finne det meste av informasjon 🙂 Du er flink, Rutt! Utrolig, faktisk! 🙂 Glad i deg ❤ Klem klem

        • Rutt 06.11.09, kl. 10:31

          Det kan være helt nødvendig med nett-pauser innimellom! Jeg forsøker gang etter gang, men klarer det ikke veldig bra 🙂
          Så flott at du har fått gnisten tilbake! Jeg skal titte innom deg, regner med at jeg finner mye bra lesing der nå, det har jeg savnet 🙂
          Venninnen din er hjertlig velkommen hit og hun kan bare ta kontakt hvis hun lurer på noe, her på bloggen eller på mail (emailadr er merutt@online.no)
          Ha en strålende helg, Kate! Håper vi snakkes snart 🙂
          Stor klem

          • Kate`s Corner 06.11.09, kl. 10:40

            Hei igjen 🙂
            Jeg formidler emailadr din. Hun har nok mange spørsmål. Ja vi prates, Rutt! 🙂 Er formen din bedre? FØler du at det hjelper?

            • Rutt 06.11.09, kl. 10:55

              Formen min er betraktelig bedre enn den var i våres! Jeg har mindre «ME-symptomer» og jeg er blitt mye bedre av plager som feks søvnvansker, smerter, migrene, kramper osv. Jeg føler faktisk at livet mitt er på veg tilbake 🙂
              Jeg skal ta nye prøver i slutten av november, så da får vi se hvordan det virkelig står til med immunforsvar, infeksjoner osv 🙂

              • Kate`s Corner 06.11.09, kl. 11:22

                Det var godt å høre 🙂 Litt av en julegave for barna og mannen din tenker jeg 😉 Ikke minst for deg selv! Da er det vel snart kaffe og lange prater håper jeg 😉 Nå ble jeg skikkelig glad 😀

Legg igjen en kommentar

