Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Er du ikke medlem i ME-foreningen?

Etter å ha lest drstockmanns blogginnlegg Can’t Don’t Care, sender jeg oppfordringen videre. ME-foreningen trenger 500 nye medlemmer innen mars 2010. Så hvis du ikke er medlem send en email til post@me-forening.no eller ring 22203424, og meld din interesse!

Klippet fra drstockmanns innlegg:

«*  Du kan være med å gjøre ME-foreningen større og sterkere. 

*  Du kan være med på å gi oss en mer synlig stemme i samfunnet. 
-> En stemme som kan si tydelig fra at ME er “ikke noe en gjør” og som ikke  sitter i hodet. 
-> En stemme som kan tale de som er hardest rammet sin sak
 
*  Du kan være med på å gi ME-foreningen innflytelse.
-> En inflytelse som kan brukes til å bedre vilkårene for ME-syke. 
-> En inflytelse som kan bidra til økt oppmerksomhet om ME og bidra til forskning.»

18 responses to “Er du ikke medlem i ME-foreningen?

  1. Kjersti Elise 20.12.09, kl. 10:33

    Kan familie melde seg inn, kanskje? Jeg er medlem, men mamma kunne kanskje melde seg inn😉

    • Rutt 20.12.09, kl. 22:37

      Hei Kjersti Elise!
      Jeg regner med at alle som ønsker deg er velkommen som medlem. Tror det er en forening for pårørende også.
      Klem Rutt🙂

  2. Diana 20.12.09, kl. 11:36

    Jeg har nettopp meldt meg inn. Har tenkt på det lenge, men etter å ha lest din oppfordring, Rutt, sendte jeg påmeldings mail med ett🙂

    Ha en god jul med masse glede og kos!

    • Rutt 20.12.09, kl. 22:38

      Hei Diana!
      Så bra! Det er ihvertfall en konkret ting vi kan gjøre for «saken» vår.
      Jeg ønsker deg en superfin jul🙂
      Klem Rutt

  3. mariannesside 20.12.09, kl. 13:16

    Jeg var medlem i mange år, men så ble det litt «nok» av alt for meg. Måtte rydde opp i div medlemskap her og der….da meldte jeg meg ut der også…Ikke det at kontigenten er all verden, men nå som det er såpass mye mer å lese på nettet så ble det liksom ingen nyheter i posten mer.
    Får tenke på om jeg skal melde meg inn igjen.
    Klem
    M

    • Rutt 20.12.09, kl. 22:40

      Hei Marianne!
      Det meste av nyheter er jo å finne på nettet. Medlemskap blir vel mer for å være med å støtte foreningen. Jeg syntes de gjør en god jobb.
      Klem Rutt🙂

  4. Anonym 20.12.09, kl. 15:16

    Hei!
    Jeg er medlem, men forstår bare ikke hvorfor det plutselige behovet med økning av medlemstallet kommer fra? Det kommer liksom ubegrunnet og føles nesten som et press med rekruterings tvang og dette er jeg faktisk imot…
    Og ja, vi fant heler ikke noe nytt i det siste bladet fra foreningen – dette fikk vi fra nettet de 3 siste månedene.

    • Rutt 20.12.09, kl. 22:44

      Hei Anonym!
      Regner med at det kommer av støtteordninger som tilfaller foreninger med et visst antall medlemmer? Jeg syntes det er viktig at vi som er rammet av sykdommen står på listene. Det er jo ofte disse som brukes når det blir referert til antall ME-syke i Norge osv.
      Mvh Rutt

  5. Cathrine 20.12.09, kl. 16:18

    Jeg vet heller ikke hvorfor foreningen sier at de trenger flere medlemmer. Det er allikevel ikke vanskelig å tenke seg at med flere medlemmer blir økonomien bedre. Kanskje de da kan ansette en person på deltid, en som ikke er syk og må slite med tåkehode og dårlige perioder.

    Uansett er det svært viktig for vår sak at vi har en sterk forening til å tale for oss. Jo høyere medlemstall jo større tyngde.

    • Rutt 20.12.09, kl. 22:47

      Hei Cathrine!
      Jeg gikk også utifra at ønske om medlemmer var økonomisk motivert, noe som er fult forståelig. Jeg syntes ME-foreningen gjør en god jobb ifh til kapasitet, og vil gjerne være med «å støtte opp».
      Klem Rutt🙂

  6. Kjersti Elise 21.12.09, kl. 09:57

    Koselig at du stakk innom siden min, står bare litt om ME der, for de fleste på blogg.no blåser jo i det.. dessverre,
    får aldri kommentarer når jeg skriver om det, så det går mest i mote, min store hobby🙂
    Legevakt på meg på lørdag (grunnet ME’n), og flyreise i dag, huff… :p

    • Rutt 21.12.09, kl. 15:46

      Hei Kjerstielise!
      Kjempe fin blogg du har!! Supert å ha et sted hvor man bare kan skrive om det man syntes er gøy! Innrømmer at jeg også er litt i overkant glad i design og mote, så jeg kommer til å stikke innom deg for å sjekke snart🙂
      Huff, legevakten på lørdag? Hvordan er det å komme på legevakten pga ME? Får man forståelse fra legene? Håper det går bra med deg nå, tross flytur i dag!!
      Klem Rutt

  7. predikeren 21.12.09, kl. 20:25

    Hei,
    ønsker dere en riktig god jul!
    At riktig mange blir medlemmer!
    At julegledene blir mange! Og juledagene deilige og lange!

    • Rutt 21.12.09, kl. 21:00

      Hei Predikeren!
      Så koselig å se deg :-)! Takk for mye god blogging i 2009! Jeg ønsker deg en deilig jul og et fantastisk nytt år!!
      Klem Rutt

  8. Kjersti Elise 22.12.09, kl. 15:03

    Det er ikke mye gøy, der jeg bor må man bestille time, og sykepleiern var dritsur og sa nei.
    Så søsteren min ringte for meg, og da fikk jeg time, etter mye om og men.
    Legen prata med meg i over 90 minutter, faktisk, men løsningen ble «bare» medisin-endring. (men det hjalp!:))
    Reisen gikk bra, sitter hjemme på Østlandet nå (bor i Molde)🙂
    Ønsker deg en fin kveld🙂

  9. Rutt 22.12.09, kl. 16:37

    Bra at din søster fikk deg inn til time og at legen faktisk fikk hjulpet deg! Håper du får en fin jul på Østlandet, regner med at det er derfor du er her. Vi har ihvertfall «white christmas», jeg bor ikke langt unna Tønsberg😉
    En fin kveld til deg også!

  10. l757 23.12.09, kl. 23:42

    Takk for pushen. Har tenkt å gjøre det, men så glemt det helt ut mellom alle andre gjøremål jeg har prøvd å fullføre. Tusen takk. Sendt mail nå.

  11. Pingback: Bullshit-bingo? « Under stjernene

Legg igjen en kommentar

