Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Litt latterlig stolt!

Min datter Martine på 9 år sang på Ungdommens Kultur Mønstring i kveld og jeg er sprekkferdig av stolthet! Igjen er jeg ubeskrivelig glad og takknemlig for at jeg klarte å være tilstede og ønsker å dele det med dere🙂. Ønsker med dette en fin helg til alle sammen!

24 responses to “Litt latterlig stolt!

  1. selsius 29.01.10, kl. 23:03

    Fantastisk flink jente. Veldig bra!🙂

  2. Lokki 29.01.10, kl. 23:10

    Helt fantastisk!!!!!
    Et talent!!!!!
    Det gleder meg stort at du fikk oppleve dette live😀
    Hun er jo rasende dyktig, forstår at du er sprekkeferdig av stolthet! Det har du grunn til!!
    Ha en nydelig helg videre😀
    Varm klem fra Lokki

  3. Rutt 29.01.10, kl. 23:16

    Tusen takk, Selsius og Lokki🙂. Man blir litt tåpelig stolt, men sånn skal det vel kanskje være🙂
    Jeg ønsker dere en flott helg begge to!
    Klem

  4. Sun 29.01.10, kl. 23:51

    Forstår godt at du er stolt😀
    Kjempesøt og kjempeflink å synge den jenta di!!!

    Klem frå Sun

  5. Renate 30.01.10, kl. 01:46

    Hei.🙂

    Så tøff ho er! Synes dette innslaget var enda bedre enn det for noen mnd. siden, og ho var jo kjempeflink der også!😉 Skjønner godt at du er stolt!🙂

    Klem.

  6. Funkster 30.01.10, kl. 07:50

    Heisann🙂

    For en kjempefin sangstemme hun har🙂.

    Høres ut som hun har en musikkfremtid foran seg…

    Det er lov å være litt stolt…

    – F

  7. hopeful 30.01.10, kl. 11:19

    Åh, for ei søt jente og for en stemme. Klart du er stolt!! Hun synger en av de vaktreste sangene jeg vet – nyyyyydelig. Også må jeg blunke litt da, jeg blir så fort rørt av fin musikk. Ekstra rørt av den utrolige stemmen til datteren din. Balsam for sjelen!

    mvh hopeful

  8. Rutt 30.01.10, kl. 14:23

    Tusen takk for alle kjempe koselige kommentarer, det varmet masse🙂
    Merker «utskeielsen» på kroppen i dag, men sååå verdt det!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Klem

  9. Beate 30.01.10, kl. 22:39

    Wow, det var en utrolig stemme på en niåring! Så rolig og sikker, enorm stemmekontroll og krystallklart.

    • Rutt 30.01.10, kl. 22:49

      Hei Beate!
      Tusen takk for veldig hyggelig kommentar. Hun øver jo mye, synger så godt som konstant bare hun er våken🙂.
      Klem

  10. Inger-Johanne 31.01.10, kl. 10:00

    Så flott!!! Og at du kan være der å ta del i det er helt fantastisk! Og du har lov til å være stolt. Jeg har to sønner som lever av musikken sin, og jeg kjenner godt den stoltheten som dukker opp når man ser sine barn få lov til å gjøre det de aller helst vil!Og så vil man jo helst bare rope ut til hele verden: Hei, det der er ungen min!!!

    Gleder meg til å høre om hvordan du har det. Datra mi er fortsatt i den spede begynnelse med medisiner. Skal prøve ut en og en med tre dagers mellomrom. Så tålmodigheten blir satt på prøve kjenner jeg, men det gjør godt å lese om deg og om Janne! Men akkurat nå er det en perioden hvor hun er lei smerter og ensomhet!!

    Søndagshilsen fra Inger-Johanne

    • Rutt 31.01.10, kl. 10:44

      Hei Inger-Johanne!
      Så hyggelig å se deg! Det er fantastisk å oppleve at barna finner og får utvikle sine talenter, og som du skriver får gjøre det de aller helst vil. Barna blomstrer, og som foreldre blir man glad og stolt da!

      Trist å høre at datteren din er inne i en tung periode. Det er så tøft når de kommer.. Spesielt når man har vært optimistisk og hatt nytt håp en stund, da kan det føles ganske brutalt.. Vet så godt hva dere går igjennom og føler veldig med dere begge! Hils din datter så mye og si at vi er mange som vet hvordan hun har det og som heier på henne!!

      Varm klem Rutt

  11. Veronika 31.01.10, kl. 10:33

    Hei.

    Så flink hun var! Forstår godt at du er veldig stolt!

    Og så er jeg så utrolig glad på dine vegne at du klarte å bli med og se på! Gud, jeg leser mye mellom linjene på den setningen… Er så frustrerende å ville bli med og ikke makte det..
    Men du klarte det, så stolt av deg og jeg!!😉

    • Rutt 31.01.10, kl. 10:59

      Hei Veronika!

      Det ligger myye i den setningen, ja!! Det meste egentlig.. Det er jo å få være med på disse tingene som gir de største gledene, og som er de såreste savnene når man ikke klarer det. Det som er avgjørende for om man føler seg delaktig i livet sitt eller ikke.

      Man blir ubeskrivelig glad og ydmyk, og setter en uendelig stor pris på disse opplevelsene når man har erfart hvordan det er og ikke kunne få ta del i dem. De små ting blir faktisk store🙂

      Klem

  12. Inger-Johanne 31.01.10, kl. 11:46

    Tusen takk for gode ord! Det er vanskelig å være den som står nærmest, men jeg er så glad for bloggen din! Det å kunne lese at det finnes håp, og kjenne at du virkelig bryr deg om andre i samme situasjon og heier på oss betyr så utrolig mye!!! Ønsker deg gode dager, og hils datra di og si hun er kjempeflink! Fantastisk stemme!

    Klem fra Inger-Johanne

    • Rutt 31.01.10, kl. 12:11

      ..og for meg betyr den kontakten jeg har med dere her på bloggen og andre i samme situasjon, vanvittig mye! Vi trenger å hente støtte fra hverandre, spesielt fordi det er liten forståelse og hjelp i offentlig hjelpeapparat og ofte også i omgivelsene. Datteren din er heldig som har deg, Inger-Johanne! Jeg har mannen min som er uvurderlig og er utrolig takknemlig for det! Det er mange som opplever at de nærmeste ikke forstår og støtter. Det er hjerteskjærende å høre om, da det betyr uendelig mye at de du bryr deg mest om skjønner hva du går igjennom og er der for deg! Dere pårørende som står gjennom dette sammen med oss i tykt og tynt skulle hatt en egen ærespris :-)!!
      Stor klem

  13. Alva 02.02.10, kl. 10:27

    Så søt, utrolig søt og sjarmerende.
    Går hun i kulturskolen på sang eller noe slik?
    Alva

    • Rutt 02.02.10, kl. 10:46

      Hun har ikke gått på kulturskolen, men på en sangskole som heter ToneArt. Ellers synger hun mye sammen med pappa’n sin som spiller piano og synger.
      Ha en fin dag🙂
      Klem

      • alva 02.02.10, kl. 11:39

        Ok, det er sikkert den beste inspirasjonen å få det fra pappa. Slik ble jeg fanget av musikken også.🙂
        Hun er veldig flink. Rørende flink, syns jeg. Veldig søt og du har all grunn til å være stolt.
        Jeg har flere barn som holder på med musikk og etter at jeg fikk ME og sansefilteret er borte og alt går rett inn, har jeg det med å bli rørt til tårer hver gang jeg hører dem på konsert. hehehe litt pinlig kanskje for dem da, men en utrolig god følelse for meg. Jeg holder ikke igjen heller, det som skjer det skjer. God følelse.
        klem fra Alva

        • Rutt 02.02.10, kl. 12:50

          Det er så godt når man blir rørt til tårer🙂 Det syntes jeg vi skal tillate oss, det er vel ikke mulig å klare å stoppe det heller. Vi er heldige🙂
          Klem

  14. Måne 03.02.10, kl. 16:15

    Hei igjen, Rutt🙂
    Nå har jeg endelig fått sett og hørt den skjønne jenta di!-Det tok tid, siden min pc i lang tid har vært uten lyd.
    Vel, for å si det kort,- jeg gråt og gråt, dette er vakkert! Og enda vakrere når man vet hvordan det føles for mor som endelig kan delta på barnas aktiviteter..
    Hils henne masse fra meg og si at hun allerede er en stor sangerinne!:-)
    Klem fra Måne

    • Rutt 03.02.10, kl. 17:15

      Hei Måne!
      Tusen takk for så hyggelig kommentar, det varmet veldig :-)! Jeg skal hilse Martine så mye🙂
      Klem

Legg igjen en kommentar

