Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Blogaward

For en stund siden fikk jeg en blogaward av Predikeren (som forresten har en fantastisk blogg hvor man kan gjøre dypdykk inn i spennende emner). Reglene for denne blogawarden var som følger:

– Kopier awarden til bloggen din.
– Link til den personen som ga deg awarden.
– Fortell 7 interessante fakta om deg selv.
– Velg 7 andre bloggere som du sender awarden videre til.
– Link til deres blogger.
– Legg igjen en kommentar i bloggen deres slik at de får vite om denne awarden.

Vanskelig å skulle fortelle 7 interessante fakta om seg selv. Spesielt når sykdom har snudd opp_ned på livet og satt en full stopp på mye av det man har identifisert seg med gjennom hele livet. Men jeg prøver:

1) Jeg har i de siste årene fått livet ufrivillig forandret pga sykdom. Gjennom dette har jeg mistet mye, men også gjort meg erfaringer, lært og opplevd mye som jeg ikke ville vært foruten. Jeg tør å påstå at dette har gjort meg til et bedre menneske.

2) Jeg er mamma. Det mest fantastiske, vanskeligste, dypeste, frydefulle, sårbare, utfordrende og mektigste.

3) Setter litt i overkant pris på de små ting. En av de gode tingene som kommer av kronisk sykdom og som jeg ikke ville vært foruten. Kan være til både glede og irritasjon for mine omgivelser🙂

4) Er duppeditt avhengig. For tiden må jeg ha min miniPC og iphone tilgjengelig. Blir litt bekymringsfullt urolig hvis jeg ikke har mail, kalender og spotify innen rekkevidde.

5) Ler mye. Har alltid ledd mye. Ble stadig kastet ut av timen på skolen og som begrunnelse sto det i loggboken til læreren «pga godt humør».

6) Elsker å reise. Når jeg kommer til et nytt sted liker jeg aller best å smake på ny mat og ta den lokale bussen.

7) Ustoppelig disiplinert og målrettet. Jobber med og slække på krava, både overfor meg selv og mine omgivelser.

Jeg sender blogawarden videre til:

Selsius, Arisan, Alva, Lokki, Tingelingeling, Bell4trix, ella


15 responses to “Blogaward

  1. Lokki 21.02.10, kl. 08:26

    Kjære snille du!
    Tusen takk!
    Det er stat med gull i disse OL tider😀
    Takk for pris og for det flotte arbeidet du gjør!!
    Ha en strålende søndag😀
    Klem fra Lokki

  2. Lokki 21.02.10, kl. 08:28

    STAS med gull var det jeg mente…
    Litt MEullent hode…
    Men en strålende søndag må du ha og så en klem til😀

  3. selsius 21.02.10, kl. 12:37

    AWARD til meg! Så hyggelig, takk skal du ha. Om jeg greier og følge det opp, vet jeg ikke. For det første leser jeg ikke så mange blogger, stort sett dem med seriøst ME stoff, som din. Så jeg kjenner jo ikke til så mange blogger da. Jeg får se… Du fortjener jo en selv for det meget flotte arbeidet du gjør i ME sammenheng, men det har du jo alt fått. Igjen, takk skal du ha!

    Ha en fin søndag!😀

  4. Rutt 21.02.10, kl. 13:15

    Hei Selsius og Lokki🙂
    Veldig fortjent blogaward til dere begge! Dere har supre blogger og bidrar til at det er givende og moro å blogge for andre.
    Ingen press på å følge opp, kun hvis dere har lyst og overskudd🙂
    Ha en fortsatt fin søndag!
    Klem

  5. predikeren 21.02.10, kl. 13:32

    Supert at du følger opp awarden!
    Apropo små gleder! Den er en slik: Hyggelig å få den, og
    morsomt å følge den videre.

  6. Laura 21.02.10, kl. 16:43

    Dette kaller jeg pyramide-award…
    Ideen må være tatt fra pyramidespill med tanke om pyramide økning av webblogg-statistikker.
    Men er ikke det hyggelig alikevel?

    • Rutt 21.02.10, kl. 16:49

      Jepp, hyggelig alikevel. Hyggelig å få den og hyggelig å gi den videre, hverken mer eller mindre🙂

  7. Tingelingeling 21.02.10, kl. 21:01

    Tusen takk for pokalen! Føler ikke helt at jeg fortjener gull, men det er veldig hyggelig gjort! Min blogg er veldig hummer og kanariblogg, uten røde tråder.. For å holde litt kontakt med verden- mest for å oppdatere familie og venner en smule. Det er ikke uten verdi-, når radiusen er begrenset!
    Og litt quiltestoff som går i slow motion…
    Du gjør en flott informasjonsjobb og det er alltid spennende å sjekke nye innlegg. Vi lever i ei tid med både frustrasjoner, håp og spenning! Det lover godt med dine gode nyheter og alt som skjer av forskning og muligheter for behandling! Tvi tvi for alle fremskritt, og ønsker deg gode dager fremover!

    • Rutt 21.02.10, kl. 21:18

      Hei Tingelingeling!
      Det er alltid så hyggelig å høre fra deg, og koselig å stikke innom bloggen din å lese om dine hverdagssysler🙂
      Ha en fin vinterferieuke!
      Klem

  8. Rosa 22.02.10, kl. 11:31

    Ja, du fortjener nå virkelig en Award Rutt! Det er sikkert:)) Kjenner meg igjen i de punktene dine, spes. i 1, 2, 3, 5, delvis 7 og et snev av de to andre;) Artig!
    Du er ei super dame i allefall. Og ja, sykdommen gjør noe med oss. Veldig glad for alt du skriver om her som er til stor hjelp for mange for oss. Klemklem:)

    • Rutt 22.02.10, kl. 12:44

      Tusen takk, Rosa! Det var veldig koselig og det satte jeg stor pris på :-)!! Og selv takk for alle bra kommentarer som bidrar til en mye mer spennende blogg!
      Klem

  9. Pingback: Blogaward « ALVA i svingen

  10. mariannesside 25.02.10, kl. 18:23

    Hei!

    Jeg vil sende deg en blogaward:
    http://mariannesside.wordpress.com/2010/02/25/blogaward/
    Klem
    M

    • Rutt 25.02.10, kl. 21:21

      Hei Marianne!
      Så hyggelig å se deg og tusen takk for blogawarden🙂. Jeg tror ikke jeg klarer å finne på 7 nye ting om meg selv og sende den til 7 andre blogger en gang til, men utrolig koselig å få pokalen enda en gang :-)!
      Håper det står bra til med deg for tiden!
      Klem

Legg igjen en kommentar

