Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Sun har fulgt Prof. Kenny De Meirleirs behandling og er snart helt frisk fra ME!

Hyggelig og kunne meddele at etter 1 år og 9 mnd med behandling melder Sun om følgende:

«Gledelig nyhet:
Hadde time hos KDM på laurdag, og han kunne fortelje meg at :
-prøvene som var tatt i slutten av november var heilt fine :D
-at eg ikkje hadde «lekk tarm» lenger, for CD 14 var heilt fin no :D
-at immunsystemet mitt var i orden igjen :D ,
-at eg kunne slutte med Nexavir :D (har tatt 2ml annakvar dag sidan november)
Så no har eg slutta med Nexavir.
-OG urintesten min var heilt fin :D
Skal også trappe ned og slutte med Hydrocortison tbl , har fått det av KDM nokre mnd for å hjelpe kroppen til å tåle behandlinga(lignar på prednisolon)
Skal ikkje ta meir antibiotica, men begynne på noke som ligner, sa KDM.
Skal «begynne restaureringa» for alvor no :D
Skal fortsette med oksygen, men skal ta Calcium carbonate brusetbl i forkant av oksygen, for å nøytralisere H2S+O2 som blir til salpetersyre!
Skal fortsette med andre gjenoppbyggande medisiner.
No når tarmbarrieren er reparert, blir nok gjenoppbygninga lettare, for då får kroppen konsentrere seg om det.
Så no kan eg begynne å trene meg opp att i mitt eige tempo, sa KDM :D

Joy og eg har denne helga fått vore assistentar for KDM i Ålesund igjen, med masse pasientar.
Tirsdag var eg på arbeid.»

Gratulerer så mye med stor bedring, Sun! Vi gleder oss med deg og fortsetter å heie deg helt fram til målstreken :-D.

8 responses to “Sun har fulgt Prof. Kenny De Meirleirs behandling og er snart helt frisk fra ME!

  1. Alva 25.02.10, kl. 15:38

    Kjære Sun. så fantastisk.
    Dette var gledelige nyheter. Det som er så fantastisk med denna behandlinga er at den virker uavhengig om du tror på den. Den bare jobber systematisk med kroppen din.
    Kan jeg spørre om dette kommer noen av spesialistene og politikerne til øret?

    Jeg ønsker deg alt godt Sun, og jeg håper at vi kan holde kontakten. 🙂

    Klem fra Alva

  2. petterblogg 25.02.10, kl. 16:54

    Godt å høre Sun at du får medisinsk hjelp. Det varmer langt inn i hjerterota skal du vite. Når det gjelder norske helsemyndigheter så stopper alle forsøk på fremgang hos «spesialisten» Wyller og Malterud. Helseministeren vil bare henvise til «ekspertisen» (som alle vet ikke henger på greip)

    Den største tragedien her i Norge var at Wyller fikk godkjent sin doktorgrad. Men folk bør vite at nivået på denne ikke hang på greip og at det meste av Wyllers «forskning» er slått beina under, siste 2 – 3 årene. Likevel klorer han seg fast for presisjen er viktigst for han, dvs. han vil forsvare sin doktorgrad gjennom fortsatt feilbehandling og håpløs tilnærming.

    Det er i USA det skjer nå, og det kommer til å gå veldig fort. Likevel er jeg overbevist om at vi har XMRV og at løsningen må bli å ta knekken på dette jævlige viruset, slik at kroppens immunsystem kan begynne å fungere normalt. Tiden vil vise, men takk og pris at viruset taes så dødsalvorlig i USA nå at XMRV er den virkelig hete poteten blandt retrovirusforskere. Det kommer snart medisiner og det snakkes om at WPI skal i gang med et forsøk allerede til sommeren. (tror dette er en anti-XMRV medisin og det skal bli jækla spenndene å se hvordan dette påvirker de smittede)

    Ha en fortsatt fin dag alle sammen

  3. Lokki 25.02.10, kl. 18:28

    SÅ flott Sun 😀
    Det er så hyggelig å høre!!
    Ønsker deg alt godt videre 😀
    Klem Lokki

  4. Rosa 25.02.10, kl. 18:33

    Høres herlig ut:))

  5. Nora 03.03.10, kl. 22:10

    Så bra nyheter.

    Var vel svovelsyre som menes? (som måtte nøytraliseres med kalsiumkarbonat først)
    H2S
    HNO3 er salpetersyre

    • Rutt 04.03.10, kl. 10:02

      Hei Nora!
      Dette kan jeg dessverre ikke svare deg på.. Kjemi har aldri vært min sterkeste side :-).
      Ha en fin dag!
      Mvh
      Rutt

  6. Sun 05.03.10, kl. 12:57

    Hei 🙂

    Eg er ikkje flink i kjemi…Men The Professor sa salpetersyre. Han skreiv div formlar på et papir for å forklare kva som skjer i kroppen, så der var nok div andre kjemiske faktorer innblanda…..

    Elles, så blir det spennande å sjå kor mykje kroppen min klarer å reparere etter veldig mange års sjukdom. No når tarmbarrieren er i orden skal dysbiosen gjenopprettast, og immunsystemet skal ordne opp, for no kan det konsentrere seg om det som et immunsystem skal konsentrere seg om…Eg har hatt altfor masse å gjerer i den seinare tid, og kjenner at kroppen må få litt meir kvile, slik at den får nok energi til opprydningsarbeidet som gjenstår.
    Håper at skadene etter mange år med ME ikkje er så store, og eg er ikkje av dei aller yngste lenger, men eg er optimist som alltid, og veit at eg har blitt utruleg mykje bedre enn eg var før eg begynte på KDM-behandlinga 🙂
    SÅ DETTE ER SUPER BEHANDLING 😉
    Berre ikkje gi opp!!!

    Klems frå Sun

    • Rutt 05.03.10, kl. 14:36

      Hei Sun!
      Skjønner veldig godt at det er vanskelig å begrense aktivitetene når man endelig begynner å få helsen tilbake. Og noen ganger er det jo ikke så lett å velge aktivitetsmengden heller..
      Fantastisk å lese om dine bedringer! Ønsker deg masse lykke til videre, håper du holder oss oppdaterte 🙂
      Klem

Legg igjen en kommentar

