Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

RedLabs, Belgia er klare for XMRV-testing om kort tid

Det virker som at RedLabs, Belgia endelig snart er klare for å begynne XMRV-testingen, både CPR, culture og serology med WPIs metoder.

Info hentet fra mail sendt fra RedLabs 23.02:

«We are working together with the WP institute who developed the test. We want to use the same technique as they do. It will still take a few weeks before their cell culture assay is set-up in our lab; but they’re developing a serology assay which could come faster. It does not depend on us so I cannot give you a precise date but as soon as some serology plates are ready we will try to get some, to perform the test in our lab. I hope that will be possible within two-three weeks.»

10 responses to “RedLabs, Belgia er klare for XMRV-testing om kort tid

  1. selsius 05.03.10, kl. 16:35

    Spennende. Det er jo godt og se at de velger og gjøre det på samme måte som WPI. Noe anne blir helt feil så lenge dette er helt i startgropen!

    • Rutt 05.03.10, kl. 16:38

      Det blir veldig spennende dette her! Mange av LHK og De Meirleirs pasienter har blod der nede som skal testes når de får alt på plass.

  2. Lokki 05.03.10, kl. 18:38

    Bra, dette er spennende!
    Ha en strålende helg Rutt😀
    Klem Lokki

  3. Gun 06.03.10, kl. 00:17

    Hei Rutt.

    Takk for all den gode infoen du legger ut, den er ubetalelig.:)

    Jeg skal til LH å ta xmrv-testen den 17.03! Jeg var hos KDM 18.02, og han bad meg ta den..
    Men jeg trodde at de hadde begynt å ta den der allerede, har ikke du vært der å tatt den alt? Mener du skrev det(?)

    Han fortalte forresten at de hadde funnet xmrv i flere pasienter, men ikke i 95%, men,-jeg mener han sa i 10-35%.
    Spennende blir det!

    • Rutt 06.03.10, kl. 09:36

      Hei Gun!
      Jeg var og gav blod til XMRV-testen på LHK for et par uker siden. Jeg var også hos KDM 18.02 og han sa da at RedLabs ville starte med testing den samme uken, noe som viste seg å være feil. De venter på nødvendig utstyr for å utføre analysene på nøyaktig samme måte som WPI. Utfra mailen ovenfor vil de være igang om kort tid. Blodet som har blitt sendt dem før dette blir fryst ned.
      KDM mener at XMRV sannsynligvis er en co-factor, en av flere grunner for ME. Tror også han sa opptil 30-40%.
      Var det forresten deg jeg møtte på venteværelse til LHK før jul?🙂
      Klem

  4. kjerstielise 07.03.10, kl. 10:04

    Håper jeg får tatt den på LH til uka! (LHK er larvik håndballklubb😉 )
    Liker bloggen din og er fast leser🙂

    • Rutt 07.03.10, kl. 14:46

      Hei kjerstielise!
      Vi har brukt LHK på me-behandling.com forumet, så jeg skriver dette av gammel vane🙂. Selv om jeg vet jo godt at LHK er Larvik Håndballklubb (mannen er fra Tønsberg og vi har flere venner og familie i Larvik)
      Lykke til på LH😉 til uken!!
      Klem

  5. Gun 07.03.10, kl. 20:26

    Hei,

    Ja, det var nok meg du møtte på venterommet i nov. til 3-mnd. kontroll🙂
    Vi startet behandling samtidig du og jeg, men jeg har desverre ikke blitt noe bedre enda..Og de siste 2 mnd har vært jækla tøffe. Blir jo gal av å bare ligge her, og nå har mannen gått lei av det hele..
    Men håper fremdeles at det løsner en dag! KDM forespeila først bedring etter 3 mnd,- så etter 6 mnd, så jeg venter tålmodig..
    Ang. xmrv-testen, så fikk jeg høre det samme, at den var klar uka etter vi var der. Men så ringte damen og sa at den 17. Mars var alt klart i Belgia.. Har du fått b.planen alt?

    Mvh
    Gun

    • Rutt 07.03.10, kl. 21:50

      Hei Gun!
      Så leit å høre at du ikke har blitt noe bedre enda! Skjønner såå godt at det er tøft og ikke oppleve bedring etter såpass lang tid med behandling! Spesielt vanskelig blir det jo når det begynner å tære på tålmodigheten til omgivelsene også.. Håper at det veldig snart kan begynne å snu for deg nå, Gun!! Tok du flere prøver enn xmrv 18.02? Kanskje resultatene av disse kan hjelpe til å «spisse» behandlingen yttligere?
      Jeg ønsker deg alt godt og krysser fingre og tær for deg!!
      Jeg har ikke fått behandlingsplanen enda, regner med at det kan ta litt så jeg fortsetter på forrige plan til jeg mottar den.
      Klem Rutt

Legg igjen en kommentar

