Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Filmpremiere på norsk dokumentar om ME 12 mai!

Da nærmer dokumentarfilmen «Få meg frisk!» seg slutten. Filmen følger Anette Giljes lange og kronglete vei mot å bli frisk fra ME. Kanskje  blir også Anettes bok om prosessen klar.

Hold av onsdag 12. mai, kl.11.30-14.00 på Filmens Hus i Oslo. Etter filmen blir det holdt en paneldebatt om temaet. Hva hovedtemaet for debatten blir avhenger litt om helseminister Anne-Grete Strøm-Erichsen stiller denne dagen.

12. mai er den internasjonale ME-dagen. Så i tillegg til filmpremiere på «Få meg frisk!» vil ME-foreningen holde stand i Spikersuppa i tidsrommet kl.  15.00 – 17.00.

10 responses to “Filmpremiere på norsk dokumentar om ME 12 mai!

  1. Laura 03.04.10, kl. 14:50

    Det er en glad nyhet Rutt!
    (virkelig håper at det er ikke noe aprilsnarr)

  2. Catalyzator 03.04.10, kl. 15:42

    Fantastisk flott projekt med film !
    Håper også å nå frem til tilfriskningsteg men det er en lang og kronglete vei å gå og ikke minst kostbar men da jeg endelig kom igang hos LillestrømHK innså jeg at det økonomiske egentlig ikke gjorde noe… det var jo enten det eller å ligge her å dø sakte sultedød liksom… Kanske… kanske, om en tid eller to, kan jeg sitte ute å kose meg i vårsolen neste år og ha krefter til å være sosial igjen😀 det er mitt mål !

    • Rutt 03.04.10, kl. 16:38

      Hei Catalyzator!
      Jeg krysser alle fingrene for at du kan få være sosial i vårsolen veldig snart!! Det er et stykke veg å gå, som kan være humpete og kronglete.. Jeg står på sidelinjen å heier deg fremover til du har kommet i mål🙂
      Klem

  3. ~SerendipityCat~ 07.04.10, kl. 08:45

    Datoen er merket av, dette vil jeg ha med meg! Har vært så heldig å få møte Anette en gang, virkelig trivelig dame med et flott prosjekt.

    • Rutt 07.04.10, kl. 15:50

      Anette har vært med på å sette ME på agendaen og gi sykdommen et ansikt. Gleder meg til å se filmen!

  4. Minerva 07.04.10, kl. 11:05

    Etter det som nå sies å være 30 år som ME-syk skal denne sees!

  5. Kalle 09.04.10, kl. 14:40

    Hei

    Har du noe mere info om filmen.
    Er fra sørlandet og har ikke mulighet til å reise inn og se filmen.
    finner ikke noe info på nettet.

    hvor blir den fremvist

    Ha en God weekend🙂

    Hilsen kalle

    • Rutt 09.04.10, kl. 19:02

      Hei Kalle!
      Jeg har dessverre ikke mye mer informasjon foreløpig. Den skal vises på Filmens Hus i Oslo og det er premieren, så det er vel derfor det ikke finnes mye informasjon på nettet. Det er mulig det kommer mer info her på bloggen etterhvert😉
      Ønsker deg en god helg også!
      Mvh
      Rutt

Legg igjen en kommentar

