Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

6 laboratorier involvert i omfattende XMRV-testing

Hentet fra Bringing the heat:

«Courtesy of the Wall Street Journal we finally got a look at what will surely be the most comprehensive XMRV study that we’ll see. It will surely clear up many of the questions surrounding the virus.

It’s a full bore effort; one that probably only the federal government could take on. Six labs will be involved – the Whittemore Peterson Institute, National Cancer Institute, the FDA, the CDC and two others (not mentioned in the article.)»

Les hele artikkelen HER

9 responses to “6 laboratorier involvert i omfattende XMRV-testing

  1. selsius 12.04.10, kl. 16:13

    Det blir jo veldig spennende og høre hvor utbrett dette viruset egentlig er bland ME-Pasienter, så dette ser jeg frem til å vite resultatet av.

    Flotte saker. Det er vel også andre som ser på denne sammenhengen, som vi da kanskje får vite resultat av om ikke så lenge?

    Ha en fin uke!🙂

  2. Rosa 12.04.10, kl. 16:54

    Det var fint!:)) Klem t deg Rutt, håper du har det bra! :))

  3. Rutt 12.04.10, kl. 17:27

    Hei Selsius og Rosa!
    Jeg tror at det vil komme resultater av mer seriøs forskning ganske snart og det skal bli godt å endelig få noen svar man faktisk kan forholde seg til!
    Her går det bedre igjen🙂. Jeg hadde noen dager etter påske som var skikkelig dårlige, tror det var kombinasjonen ny antibiotika og en altfor aktiv påske. Satser på at det har snudd nå🙂
    Håper dere har fine dager i vårsolen!
    Klem

  4. anne 13.04.10, kl. 18:21

    Spennende å se nå hva som skjer fremover, jeg lurer på om denne testen er del av det som gjør at jeg må vente på mine svar fra KDM-testen, det virker ikke usannsynlig siden jeg nå ble lovet svar i mai i forbindelse med at noe skulle offentliggjøres. (har ikke mer presis informasjon å komme med dessverre)

    Her er forresten lenke til wsj artikkelen hvor bloggen du har lenket til har funnet sin informasjon http://online.wsj.com/article/SB10001424052702303450704575160081295988608.html?mod=googlenews_wsj

    Flott å se at du er mer ovenpå nå. Jeg har hatt nedetid noen uker, og omsider skjønte jeg at det nok er fordi jeg gikk tom for Nexavir og somla med å bestille ny, jaja, får ny sending nå straks heldigvis.

    • Rutt 13.04.10, kl. 20:37

      Hei Anne!
      Det kan jo være at et av laboratoriene De Meirleir bruker er involvert i dette, i såfall veldig spennende. Jeg har også fått beskjed om at jeg vil få resultatet i mai.
      Tusen takk for link til artikkelen. Jeg lette etter denne når jeg la inn innlegget, men kunne ikke finne den.
      Det svinger fælt med meg for tiden. Jeg fikk noen bedre dager, men startet på enda en ny antibiotikakur i går og har hatt sterke nevrologiske symptomer igjen i dag.. Denne kuren er på kun 7 dager, så jeg får bare holde meg fast så lenge🙂
      For meg er også Nexavir veldig viktig. Håper du får den fort!!
      Klem

      • anne 14.04.10, kl. 14:56

        Ja, den testen jeg tok ble jo sendt til bla wpi labbet, (det skulle testes tre steder sa han), vi får se, vi får se, det virker som om alle svar er lagt på vent, så da er det nok denne blindtesten vi venter på.

        Ja, huff, jeg skal på ny antibiotika nå (bare den kommer), ny type, regner med at jeg blir klein som fy. (men på den andre siden, forrige kur merket jeg jo ikke).

        Nexaviren regner jeg med at kommer til helgen (samtidig som den skumle antibiotikaen). Også blir det jo oksygen da, når det går i orden. Jadda.kjennes veldig rart å skulle ha sånn oksygenkonsentrator, veldig sjukling liksom, men her følges ordrer til punkt og prikke. (hva gjør vi vel ikke for å bli friske du?)

        Lenken fant jeg i kommentarfeltet på bloggen, synes jo at bloggartikkelen var langt mer lettfattelig enn artikkelen da.

        Krysser fingrene for superform på oss begge, sånn med tiden😀

        • Rutt 14.04.10, kl. 19:53

          Blir spennende å høre hva du syntes om oksygenkonsentrator, Anne. Jeg har foreløpig utsatt det da den kostet litt i overkant mye. De Meirleir har sagt at jeg bør få det når jeg starter med kvikksølvavgiftningen, så det blir vel en på meg også etterhvert. Det skal ikke stå på innsats, vilje og investering når det kommer til å bli friske ihvertfall..
          Masse lykke til med ny antibiotika! Jeg har også hatt mange kurer hvor jeg ikke har merket noe negativt, så det er ikke sikkert at man blir dårlig. Det er den ene av de nye kurene som virker som setter systemet litt ut av spill.. Det går seg nok til🙂
          Klem

  5. Lokki 14.04.10, kl. 07:15

    Dette opplever jeg som små steg fremover, mer og mer informasjon, jeg ser frem mot konklusjoner.
    De varmeste tanker til deg Rutt, med ønske om bedre dager!
    Du er enestående som har denne flotte informasjonsbloggen, men ta godt vare på deg selv – helsa di kommer først😀
    Flere klemmer til deg fra Lokki😀😀

    • Rutt 14.04.10, kl. 19:46

      Hei Lokki!
      Tusen takk for hyggelig kommentar, som alltid fra deg. Godt med varme tanker og klemmer🙂.
      Forskningen går fremover, om ikke så fort som vi gjerne kunne tenkt oss. Det blir spennende med publiseringer, konferanser og ME-dag i mai!
      Klemmer tilbake

Legg igjen en kommentar

