Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

«Questions & Answers» med Dr. Judy Mikovits

Hentet fra IACFS/ME April Newsletter i april 2010:

«Q: Do you think that treatment of XMRV might be useful or possibly too late in CFS to restore patients to preinfection health status?

A; I am extremely optimistic that treatment of XMRV or its immune target(s) will restore CFS patients to at least 85% of the original health status even in the sickest of the sick. I base this optimism solely on the level of health that was achieved in HIV AIDS patients with the advent of highly active antiretroviral therapy (HAART) and XMRV is much less cytopathic than HIV, its effects on the immune system are more subtle. I think the evidence is that some recover with out ever treating the XMRV or maintain relative health for years between “crashes”.»

Les alle spørsmål & Svar HER

4 responses to “«Questions & Answers» med Dr. Judy Mikovits

  1. Lokki 22.04.10, kl. 19:04

    I am extremely optimistic that treatment… Jeg liker alle setninger som starter slik – spesielt godt når de kommer fra denne damen :))
    Håper våren er god med deg Rutt😀
    Ønsker deg en nydelig uke!!
    Klem Lokki

    • Rutt 22.04.10, kl. 20:44

      Hei Lokki!
      Ja, jeg likte også dette svaret spesielt godt🙂
      Våren er deilig, nå ser jeg frem til enda mer sol og varmere vær!
      Håper du har gode dager også🙂
      Klem

  2. Rosa 22.04.10, kl. 22:26

    Søren, glemte jeg å fylle i eposten igjen, så er alt borte når jeg får feilmelding..Før ble det liggende alt, nå må jeg fylle i på nytt, kanskje jeg har gjort et eller annet som gjør at det ikke ligger der. Jaja.. hm..
    Sku si..
    Veldig godt å lese, gir jo håp da! Og har jo tro på at det er sånn, og at en kan komme et godt stykke på vei selv, om en finner rett måte for seg..Har jo gjort det litt, men så tror jeg vel at det må hjelp til for å greie komme enda lenger, slik du nå gjør.
    Hvordan går det med deg, kommer du deg mer eller er det litt sånn stagnert?
    Ønsker deg ei nydelig helg -god klem:))

    • Rutt 23.04.10, kl. 18:38

      Hei Rosa!
      Ergelig når kommentarer man har brukt energi på blir borte! Jeg pleier noen ganger å ta kopi av teksten før jeg trykker send, sånn for sikkerhets skyld🙂.
      Det blir godt når vi etterhvert nå får absolutte svar på XMRVs rolle i ME. Det er uansett godt å lese at medisineringen er klar hvis det viser seg at vi er bærere av dette retroviruset.
      Her er endelig formen på veg tilbake. Jeg har brukt lang tid på å kjøre inn en type antibiotika, ble skikkelig dårlig, men nå virker det som om jeg har kommet over kneika🙂
      Håper du har fine dager og at kroppen er snill med deg🙂
      Klem

Legg igjen en kommentar

