Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Premiere på dokumentarfilm om ME: Få meg frisk!

Anette (40) har gitt kroppen, sjelen og sparepengene til alle som på en kvalifisert måte kunne hjelpe henne å reise fra rommet. Få meg frisk! gir deg reiseruten helt gratis på den internasjonale ME-dagen 12. mai. Les omtale på mediamente.no HER

PREMIERE:

FILMENS HUS, Dronningens Gate 16, Oslo

KL. 11.30 – 14.00

Program:

Kl. 11.30 – 11.50 Enkel servering Bens Cafe, Filmens Hus
Kl. 11.50 – 13.10 Inn i sal for premierevisning. Filmens lengde 63 min.
Kl. 13.10 – 13.20 Pause
Kl. 13.20 – 14.00 Paneldebatt om ME og dens vanskelige kår i Norge
Kl. 15.00 – 17.00 ME-foreningen holder stand i Spikersuppa

De som ønsker å reservere et sete i kinosalen sender oss en mail på kontakt@mediamente.no

15 responses to “Premiere på dokumentarfilm om ME: Få meg frisk!

  1. Alva 23.04.10, kl. 18:17

    Hei Rutt.
    Håper du har det bra!🙂
    Fint at du legger ut inf. om dette.
    Lurer på hvordan vi som bor andre steder i landet skal få anledning til å se denne?

    klem fra alva

  2. Rutt 23.04.10, kl. 18:29

    Hei Alva!
    Takk som spør, jeg er endelig oppadgående :-))!! Begynner å kjenne at kroppen har vendt seg til ny antibiotika og er på veg tilbake – herlig!
    Håper du har gode dager?
    Hvis vi er heldige får denne sendetid på TV etterhvert!
    Klem

  3. Alva 24.04.10, kl. 12:29

    Å jøss, så flott da, det hadde jo virkelig vært flott. Sendt den på TV, ja!🙂 Det hadde vært noe!!!

    Gleder meg til å se den.🙂

    Så fint at du føler deg bedre igjen.🙂

    Jeg også er bedre. Er så glad og takknemlig for at jeg brukte pengene mine på å bli skikkelig utredet. Selv om det er mye penger, så er det virkelig verdt det.
    Jeg har ikke orket å gjøre noe husarbeid på flere år. På loftet har det ikke vært en ledig plass på gulvet til å sette ned foten på. Klær, sko og alt har bare vært helt kaos. Jeg har rett og slett ikke hatt krefter og ork til å ta igjen eller ordne opp i dette rotet. Har bare lukket dørene inn til disse rotete rommene, stengt av og glemt hele greia.

    Nå har jeg hatt så fine dager at jeg har tatt tak i dette arbeidet, som har ventet på meg i så mange år. Kastet og sortert, ordnet og ryddet. Pleier ikke å like slikt arbeid, men nå føltes det deilig å få ryddet opp i mange års rot og kaos.

    Har t.o.m malt og ordnet rommene til barna og badet.

    Jeg føler meg som et nytt menneske. Håper dette varer en stund fordi det er så deilig, T.o.m uten LP.
    Helt fantastisk!
    Tror disse B12 sprøytene gjør underverker og gir mere energi.
    Antibiotikaen har fjernet mye av bakterier (borreliose) og mange av medikamentene driver og renser og ordner opp i mage og tarm.
    men jeg har fortsatt varsel-lampe som slåes på om jeg gjør for mye-får vondt i halsen og hovne kjertler.

    Søvnen sliter jeg fortsatt med og har nå begynt med å putte i meg litt hjelpemidler som forhåpentligvis skal få meg inn i sovemodus og gi meg litt lengre og dypere søvn.

    Har fortsatt ledd og muskelsmerter, men det betyr så lite, bare hodet fungerer. Og jeg må si at det er den største forandringen jeg har kjent siden jeg startet opp med behandlingen. Jeg husker mer, klarer å konsentrere meg lengre og er ikke svimmel, kvalm og er ikke lyd og lysømf. lengre. Det er så deilig. Kan fortsatt slite med stadig forandringer hva gjelder syn og jeg får fortsatt tåkesyn om jeg overanstrenger meg, men jeg er på bedringens vei, det er helt sikkert. Jeg er så glad for at jeg bestemte meg for dette her, Rutt,-er så glad og takknemlig.

    Ha en riktig så fin helg, Rutt!

    Klemmer og gode tanker fra meg.🙂

    • Renate 24.04.10, kl. 12:37

      Dette var fantastisk, Alva!🙂 Nyt den bedre hverdagen, men husk å hvile nok også! Klem Renate.

    • Rutt 25.04.10, kl. 09:39

      Hei Alva!
      Så fantastisk lesing, nå ble jeg skikkelig glad :-)! Og tenk at dette er bare begynnelsen🙂. Det er mye penger, men for en investering vi gjør!!
      Husk at det kan komme perioder hvor kurven flater litt ut, og t.o.m går litt nedover, men viktig og ikke gi opp og miste motet! Jeg har vært litt motløs i noen mnd nå, men nå kjenner jeg at noe skjer i kroppen og jeg tror faktisk at jeg er på veg opp enda et hakk.
      Vet det er veldig kjedelig, men husk AAA..🙂
      Nyt dagene og livet, Alva!!
      Stor klem

  4. hopeful 24.04.10, kl. 15:51

    Ja vi får inderlig håpe at filmen blir vist på TV senere. Håper NRK eller TV 2 viser interesse/blir tipset. Skulle gitt mye for å klare å se akkurat denne filmen på kino,men kino ligger nok et stykke fram enda.
    Alva,så gledelig å lese om framgangen din. Så mye bedre på så kort tid – fantastisk! Akkurat som deg kjenner jeg også på dyp takknemlighet og glede over min bedring – kjenner meg ydmyk som får oppleve denne framgangen. Nyt våren!

    klem hopeful

    • Rutt 25.04.10, kl. 09:42

      Hei hopeful!
      Det blir spennende å se om en av de store TV-kanalene vil gi den sendetid. Vi krysser fingrene!
      Herlig å lese at du nyter våren og fremgangen!! Det tok jammen mye mot, tålmodighet og tid før det løsnet, men herlig når «betalingen» kommer🙂
      Ha en nydelig søndag!
      Klem

  5. innom 24.04.10, kl. 18:14

    Er det noen som har forhåndssett filmen som vet noe om hvordan det er vinklet? Den siste setningen her var litt pussig: http://www.mediamente.no/filmer/faamegfrisk
    «hemmelighetskremmeriet fra belgiske og amerikanske forskere, som mener de har funnet svaret.» Hemmelighetskremmeri? Hverken KDM eller WPI er vel spesielt hemmelige av seg?

    • Rutt 25.04.10, kl. 09:46

      Hei innom!
      Enig at dette var litt merkelig.. Kanskje det er anmelderen fra mediamente som prøver å lage litt «sensasjonspreg» over det hele? Jeg tror ikke at filmskaperne har prøvd å få behandlingen til KDM eller forskningen fra WPI til å virke som noe hemmelighetskremmeri, men presentert det for det_det_er.
      Ha en fortsatt fin søndag🙂
      Klem

  6. Sun 27.04.10, kl. 22:40

    Hei Rutt🙂

    Vi treffes sikkert på Premieren av filmen…Sist vi møttes var vel på venteværelset til KDM i Brussel…
    Håper mange kan kome, og at dette blir vellukka for ME-saka, og det trur eg. Eg såg «traileren» på filmen på konferansen i Stavanger, og det lille vi fekk sjå var kjempebra!!!

    Hei Alva🙂
    Såg du etterlyste meg😉
    Eg er her i aller høgste grad😉 men er veldig aktiv for tida..har blitt fylkesleder i ME-foreninga her, og er med og held Mestringskurs for pasientar, på et sykehus. 5. gang i morgon. Men ikkje så lett, for der blir det fortalt at «kognitiv adferdsterapi, GET og LP er tingen»….
    Godt at dokumentaren viser realiteten for ME-pasienter!!!
    Eg blei kjempeglad då eg las her at du Alva har blitt så mykje bedre, og at du endåtil har begynt å sortere/rydde kle etc!!! For det er faktisk veldig slitsomt for mange av oss. Eg set også stor pris på den framgangen der hos meg sjøl…

    God natt allesammen🙂

    Klems frå Sun

    • Rutt 28.04.10, kl. 09:32

      Hei Sun!
      Så hyggelig, da treffes vi helt sikkert! På venterommet i Brussel var jeg skikkelig dårlig, men nå er jeg jo mye bedre så gleder meg til å hilse på🙂. Ta tak i meg hvis jeg ikke ser deg da🙂.
      Klem

Legg igjen en kommentar

