Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

ME-dokumentaren «Få meg frisk»

Etter at jeg i går var på Filmens Hus i Oslo og så på premieren av ME-dokumentaren «Få meg frisk» har jeg gått med en merkverdig følelse av å ha fått et hardt slag i magen. Med sin utrolig gode formidling av hvordan det er å leve med ME – med rå ærlighet, varme og humor var filmen intet annet enn slagkraftig! Den traff meg og det kjennes fremdeles!!

Flere har skrevet gode referater og det er ikke mye mer for meg å si, derfor anbefaler jeg bare alle å ta en tur innom  SerendipityCat, MariasMetode og Lothiane (Kanskje flere?) for å lese om deres opplevelser av filmen.

Jeg vil også anbefale alle å sende inn forespørsel til NRK om at de viser denne filmen! Marias Metode har satt i gang en epost kampanje og har forfattet en ferdig tekst som kan brukes. Se teksten og hvor den kan sendes HER

Ellers kan det sendes en kort melding HER under «epost til NRK»

4 responses to “ME-dokumentaren «Få meg frisk»

  1. Inger-Johanne 13.05.10, kl. 21:02

    Forespørsel til NRK er nå sendt🙂 Håper mange gjør det samme!!

    • Rutt 13.05.10, kl. 21:15

      Bra Inger-Johanne! Jeg ser at det er mange som har klikket seg inn på linken til NRK, så jeg håper at de alle har skrevet en forespørsel og sendt den.

  2. alva 13.05.10, kl. 21:35

    Har bekjente i NRK og jeg tror nok at dette går i boks.

    Ser også at de har lagt ut på siden til Helsediektoratet;

    http://www.helsedirektoratet.no/habilitering_rehabilitering/cfs-me/sterk_film_lansert_p__me_dagen__716894

    • Rutt 13.05.10, kl. 21:44

      Så strålende, Alva!!🙂
      Tusen takk for link til Helsedirektoratet, det ble en egen post🙂
      Klem

Legg igjen en kommentar

