Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Om ME-dokumentaren «Få meg frisk» på Helsedirektoratets sider

Hentet fra Helsedirektoratet.no:

«Den internasjonale ME-dagen ble markert med premiere på filmen «Gjør meg frisk». ME-syke Anette Gilje er filmet gjennom tre år, fra den ene dyrere behandlingen uten virkning til den neste. Fra fortvilelse, fornektning og desperate treningsforsøk til forhåpningen om endelig å ha funnet noe som virker. En behandling så dyr at hun må selge leiligheten for å få råd.»

Les artikkelen HER

5 responses to “Om ME-dokumentaren «Få meg frisk» på Helsedirektoratets sider

  1. bell4trix 13.05.10, kl. 21:54

    OJ! Er det sant? Så FANTASTISK! *skynde seg å lese artikkelen* Takk Rutt!❤

  2. Lilljekonvall 13.05.10, kl. 21:55

    Tuusen,tuuusen takk til deg Rutt for at du er så hjertegod og får med deg så mye av det som skjer sånn rundt- forbi-overalt ! Det betyr utrolig mye for meg at jeg kan gå hit, så er det alltid noe som er oppdatert – flotte greier altså. jeg er spent på når filmen kommer på NRK, håper det skjer snart🙂 det hadde vært flott.

    Sammen er vi sterkere, takk nok engang for den jobben du gjør🙂

    Enn så lenge sysler jeg med mitt eget behandlingsopplegg, som er i samme gata mht ortomolekulær medisin, så dette har jeg tro på ! jeg er sp heldig å ha en nevrolog(«skolemedisin») og en lege som har kompetanse på ortomolekulær medisin /kosthold/ernæring som er i stand til å samarbeide, lucke ME😉 Ta gjerne en tur innom bloggen min:)

    L.

    L.

  3. Inger-Johanne 14.05.10, kl. 05:33

    Dette var gode nyheter på en fredag morgen🙂
    Og igjen takk til deg!! Du gjør en kjempejobb. Jeg
    har fått vite så mye om denne sykdommen via deg, og
    det er jeg så glad for.

  4. Rutt 14.05.10, kl. 09:01

    Hei dere🙂
    Nå har jeg nettopp fått bekreftet at Helsedirektoratet har feil informasjon på siden sin. Det er ikke avklart om filmen blir vist på NRK, dessverre..
    Ønsker dere en god dag!
    Klem

  5. Renate 14.05.10, kl. 14:00

    Mail er sendt til NRK.🙂

Legg igjen en kommentar

