Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Et lite gla’ innlegg :-)

Innimellom ME-nyheter og forskning, vil jeg tradisjonen tro av og til legge ut videosnutter av ting jeg er ekstra glad og takknemlig for å få oppleve. Denne gangen et lite klipp av min datter som i vår har oppholdt seg mye i Drammens Teater. Hun har hatt en av hovedrollene i «Askeladden», noe som også har krevd en stor innsats av mor. Ord blir fattige i forsøk på å beskrive hvor glad jeg er for at jeg er blitt så mye bedre at både hun og jeg kan være med på ting som dette 🙂

10 responses to “Et lite gla’ innlegg :-)

  1. Inger-Johanne 27.05.10, kl. 22:25

    Fantastisk!!! Du har all grunn til å være stolt, og at du har krefter
    til å følge opp det som skjer i ungenes liv må bare være utrolig godt!
    Jeg er superglad på dine vegne 🙂

    • Rutt 28.05.10, kl. 08:48

      Hei Inger-Johanne!
      Som jeg har skrevet mye om tidligere har det og ikke kunne følge opp barna vært det såreste ved å være syk, så å ha muligheten til dette igjen gir en veldig stor glede :-). Man får perspektiv på tingene og ordnet opp i prioriteringene sine når man er kronisk syk, og det er jo bra 🙂
      Tusen takk for koselig kommentar!
      Klem

  2. Fidus 28.05.10, kl. 08:23

    Hei! Jeg var på samme forestilling som deg- datteren din er fantastisk flink til å synge! Jeg er kråkemor, jeg da.
    Godt å lese at du er blitt bedre. Kjenner med igjen, jeg er bare så fornøyd akkurat nå, hverdagen fungerer og jeg fungerer ( må hvile litt nå og da, men langt unna slik det var før). Lykke til videre, og ha en flott sommer!

    • Rutt 28.05.10, kl. 08:42

      Hei Fidus!
      Var det du som spilte kråkemor?? Småkråkene var utrolig skjønne og et av høydepunktene :-).
      Takk for hyggelig kommentar! Veldig godt å høre at du har blitt bedre og hverdagen fungerer – det er jo dét vi kjemper for alle sammen 🙂
      Masse lykke til videre du også og nyt livet som frisk(ere)!
      Klem

  3. Fidus 29.05.10, kl. 06:43

    Nei, jeg spilte ikke kråkemor, jeg var en av de kråkemødrene som satt i salen, og ikke klarte å motstå å vinke. Derimot var datteren min et prakteksemplar av en kråke. Nå har hun bestemt seg for å fortsette på Attic ( i den grad5-åringer klarer å bestemme seg for noe som helst) så kanskje vi sees neste sesong?
    Ha en flott helg!

    • Rutt 29.05.10, kl. 08:18

      Aha, jeg skjønner :-). De var noen skikkelige goinger de kråkeungene! Litt usikker på om min datter fortsetter neste sesong, hun har så mange jern i ilden og får ikke tid til alt. Gjør hun det så kanskje vi sees 🙂
      Ha en flott helg du også, Fidus 🙂

  4. Gyldenkron 29.05.10, kl. 17:58

    Så utrolig flink hun er. Og så godt å høre at du er så bra at du kan følge henne opp med sånne ting. ME stjeler så mye fra oss, tror ingen skjønner hvor sårt det er å måtte begrense seg i forhold til barna.

    • Rutt 30.05.10, kl. 11:30

      Hei Gyldenkron!
      Tusen takk for hyggelig kommentar og velkommen til bloggen 🙂
      Det er nok ikke så lett for andre å skjønne hvordan det føles og ikke ha mulighet til å følge opp barna sine som man ønsker det, eller og måtte si at de ikke kan være med på noe de gjerne vil fordi mamma ikke klarer og feks. kjøre, øve med dem osv. ME stjeler mye, men dette er det som føles aller verst. Så blir jo også gleden desto større når man klarer det igjen 🙂
      Ha en fin søndag!
      Klem

  5. tingelingeling 30.05.10, kl. 17:13

    Endelig fikk jeg tid og mulighet til å se på dette.

    så fint og så koselig å se og høre!
    Veldig flink jente og jeg skjønner godt at du er stolt! Jeg forstår også godt gleden ved å kunne delta og være mor. Det er det såreste for meg også, å miste muligheten til å gjøre noe sammen med familien min.

    Det er sant at man blir flink til å finne ut hva som er det viktigste i livet, og man blir jo flink til å ta vare på øyeblikkene. Selv om de noen ganger blir litt for kortvarige…

    Jeg ønsker deg og dine en fin kveld.

    • Rutt 30.05.10, kl. 18:49

      Hei Tingelingeling!
      Takk for hyggelig kommentar! Jeg er stolt, glad og veldig takknemlig for denne opplevelsen, som du sier blir vi veldig flinke til å ta vare på øyeblikkene og sette pris på dem. En av tingene vi skal ta med oss fra denne sykdommen når vi er frisk(ere) som vil gjøre at vi vil leve livet enda sterkere 🙂
      Håper du veldig snart kan få alle opplevelsene du ønsker deg sammen med familien din, Tingelingeling!
      Klem

Legg igjen en kommentar

