Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

10 tips for ortostatisk intoleranse ved ME

Hentet fra CIFDS.org:

«Many persons with CFS experience problems with upright posture that accompany various forms of orthostatic intolerance (OI) – dizziness, feeling faint, muddled thinking, increased fatigue after standing, nausea and profuse sweating. These symptoms can be provoked or made worse in warm temperatures, so we offer tips to cope during the summer months – and year ‘round – if they’re a problem for you.»

Les tipsene HER

4 responses to “10 tips for ortostatisk intoleranse ved ME

  1. Maria 30.05.10, kl. 17:59

    Sliter selv en del med dette i min ME, og syns dette var gode råd! Finner ofte mye nyttig på den siden:)
    Har også lyst å si at jeg har min første time med Kenny De Meirleir på torsdag, og at du er mye av grunnen til at jeg valgte å ta det steget! Har fulgt bloggen din i et års tid (har ikke lagt inn noe kommentar på en god stund da), og syns det har vært både interessant og gledelig å følge bedringen din, samt lese alle gode artikletr du har lagt ut:) Håper du fortsetter å blogge selv når du er blitt frisk som en fisk;)

    • Rutt 30.05.10, kl. 18:54

      Hei Maria!
      Så glad for at du fant artikkelen nyttig! Kjempe motivasjon for meg å fortsette med dette🙂. Takk for at du fortalte det!
      Så spennende at du skal til Prof. De Meirleir til torsdag! Du skal vel til klinikken hans i Belgia da regner jeg med? De er kjempe flinke der, proffe og hyggelige, og ting går som smurt. Jeg krysser fingre og tær for deg og håper inderlig at du vil få like stor nytte som meg av behandlingen! Gleder meg til å høre om dine erfaringer :-)!
      Klem

  2. Maria 30.05.10, kl. 20:25

    Jeg skal faktisk til Ålesund! Sun, inne på forumet, har jo klart å organisere det slik at han kunne komme opp der igjen, og da kunne jeg fått tatt blodprøver og fruktoseprøver samt få materiale til avføringsprøvene. Så det var deilig at jeg slapp å reise så mye denne første gangen. Men jeg må ned til Himmunitas den 19. juli antakeligvis, for å få gjort laktosetest, samt svar på de prøver som var kommet. Kan jo hende jeg blir sendt til gastro også slik som du, men det håper jeg ikke:p Den ene gangen jeg var med på det var nok, selv om det vel kanskje ikke var SÅ dødens som alle skulle ha det til. Har bare hørt godord, slik som du sier, om Himmunitas, så håper det går som smurt!:) Skal absolutt fortelle om mine erfaringer hvis jeg får noen, og det krysser vi fingrene for! Er kjempespent og helt i skyene av og til nå når det nærmer seg..Kjæresten må roe meg ned:p Men du kjenner deg nok igjen i det hehe;)

    Stor klem:)

    • Rutt 30.05.10, kl. 20:59

      Så flott! Veldig deilig å slippe å reise så langt første gangen! Utrolig det Sun&co har klart å få til i Ålesund🙂. Som du sier kan det jo hende at KDM vil at du skal ta noen flere prøver etter han har pratet og undersøkt deg, det er ikke alltid like gøy, men vi får prøve å tenke at jo grundigere utredning jo bedre.. Jeg ble sendt til et Belgisk sykehus hvor narkose var standard på gastroskopi, da slipper du jo ubehaget, men det kostet ganske mye mer. Jeg valgte uten narkose og det gikk overraskende greit med flinke leger. Dette blir spennende, Maria! Gleder meg til rapport🙂
      Klem

Legg igjen en kommentar

