Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Noen små tankespinn..

Tenk å kunne gå rundt i hagen, luke litt, vanne blomster, hente posten, prate litt i telefonen, lese på nettet og sitte ute i solen uten at fuglekvitteret, lyset og luktene gjør at kroppen får feber, influensasymptomer og et hode som kjennes ut som det skal eksplodere. Tenk å kunne gjøre alle disse «små»tingene uten å måtte betale i timesvis på et mørkt soverom resten av dagen, selv etter å ha hatt en veldig aktiv dag i går, noe kjentes godt på kroppen i timene etter at jeg sto opp i dag. Jeg kan t.o.m belage meg på å kjøre datteren min til sangøvelse i kveld etter middag og lekser, og dette uten å ha tilbrakt dagen i horisontal hvilestilling på et mørkt rom. Jeg er lykkelig for at det finnes biomedisinsk behandling, overveldet over de gode små ting i livet og utålmodig etter å kunne erklære meg som frisk! Jeg er på veg🙂

22 responses to “Noen små tankespinn..

  1. Renate 02.06.10, kl. 11:44

    Dette var flott frokostlektyre!🙂

    Ha en strålende dag!🙂

  2. Tussaluso 02.06.10, kl. 12:17

    Så bra!!!😀
    Blir så glad når jeg leser om folk som får det bedre.

    Stor klem!

  3. hopeful 02.06.10, kl. 12:44

    Det var flott middags-lektyre også. Gleder meg med deg. Du får nok den beste sommeren ever!

    klem hopeful

  4. tingelingeling 02.06.10, kl. 15:06

    🙂🙂 ,-)😉🙂
    Bare bare til å bli glad av.
    Fint. Veldig fint.
    Klem til deg.

    • Rutt 02.06.10, kl. 15:17

      😀 Jeg håper at det kan være med på å gi litt håp til noen, for det er ikke håpløst! En dag, om ikke veldig lenge må vi tro, vil helse-Norge kunne tilby grundig fysiologisk utredning og behandling til alle!!
      Håper du har gode dager, Tingelingeling!
      Klem

  5. Rutt 02.06.10, kl. 15:07

    Kjære Renate, Tussaluso og hopeful!
    Tusen takk for hyggelige kommentarer! Jeg håper så veldig at vi får den beste sommeren på lang tid alle sammen!!
    Ønsker dere alle gode dager🙂
    Klem

  6. Inger-Johanne 02.06.10, kl. 17:26

    Ikke dårlig kvelds-lektyre heller synes jeg🙂
    Kos deg videre med sommeren og alle de gode små ting
    som før var uoverstigelige! Fantastisk!!!
    Klem!

    • Rutt 02.06.10, kl. 19:54

      Hei Inger-Johanne!
      Tusen takk for koselig kommentar :-)! Små gleder blir store, og da blir jo også livet ganske godt🙂. Håper dere har gode sommerdager!!
      Klem

  7. Villblomsten 02.06.10, kl. 18:42

    Det var godt å lese , selv for meg som ikke kjenner deg🙂
    Håper at bedringen fortsetter🙂

    Kan jeg spørre hva biomedisinsk behandling er ?

    • Rutt 02.06.10, kl. 20:09

      Hei Villblomsten!
      Velkommen til bloggen og takk for hyggelig kommentar!

      Jeg er under behandling av Prof. Kenny De Meirleir fra Belgia. Han er spesialist i fysiologi, indremedisin og immunologi og har forsket på ME i 20 år. Han behandler ME-pasienter fra hele verden og når jeg kom til han for 1 år siden fikk jeg påvist alvorlig laktoseintoleranse, dysbiose i tarmen med overvekst av negative tarmbakterier, magesår, infeksjon i tarm, høy kvikksølvforgiftning og et dysfungerende immunforsvar for å nevne bare noe. Dette har nå systematisk blitt behandlet (er fremdeles i aktiv behandling) sett i et «ME-perspektiv». Det er intervaller av antibiotika, probiotika, antiviral, fordøyelsesenzymer, magesårmedisiner, avgiftningsmedisin, immunmodulerende og giga-doser med B12 for å dempe inflammasjoner i kroppen. Det er komplisert medisin, min fastlege som tidligere kun har hatt en psykologisk tilnærming til min helsetilstand, har satt seg inn i Prof. De Meirleirs forskning og behandling og sier at dette er medisin og vitenskap på skyhøyt nivå og støtter meg 100%. I Norge behandler Lillestrøm Helseklinikk etter de samme prinsippene, du kan lese referat fra et foredrag av Dr. Mette Johnsgaard (leder av Scandinavisk Institutt or ME) her:
      https://merutt.wordpress.com/2010/03/19/dr-mette-johnsgaards-foredrag-om-me-og-medisinsk-behandling-18-03-10/

      Håper du fikk noe ut av denne forklaringen, lurer du på noe er det bare å spørre🙂. Vi er mange nordmenn under behandling og det er et eget forum hvor du kan lese mer: http://www.me-behandling.com

      Mvh
      Rutt

  8. Fidus 03.06.10, kl. 05:30

    Det er godt når dagene blir gode! Jeg holder på med biofotonterapi og kosttilpasning. I tillegg til Qu Gong. Og det har gjort mye for meg! Ha en flott dag!

    • Rutt 03.06.10, kl. 13:48

      Så flott at du har funnet noe som hjelper deg, Fidus!!🙂.
      Ha en fortsatt flott dag du også🙂
      Klem

  9. anne 03.06.10, kl. 23:29

    Bare lyst til å si hei og hurra!
    Herlig å høre at du har gode dager😀

  10. Rosa 04.06.10, kl. 15:26

    Glad for at du er så bra, det er en fantastisk følelse å få lov å være bedre, leve litt igjen, kjenner følelsen;) God sommerhelg:) Klem

    • Rutt 04.06.10, kl. 15:32

      Hei Rosa!
      Jeg er virkelig glad for at du har klart å finne noen måter som gjør deg bedre!! Det er så fortjent, nyt det til det fulle!!
      God sommerhelg til deg også😀
      Klem

  11. ~SerendipityCat~ 06.06.10, kl. 20:47

    Gratulerer så mye!!😀 Ja, det er jo virkelig noe å feire dette!!

  12. Veronika 17.07.10, kl. 22:27

    Hei Rutt!

    Så kjekt å se at du er bedre! Så bra at behandlingen virker!!
    Jeg er også bedre (JIPPI)!! Jeg har starta med en xocai sjokolade, som skal være så bra for alt. Jeg har i alle fall fått mer energi og bedre søvn. Så utrolig deilig å ikke være helt tom mer eller mindre 24-7. Håper det fortsetter. Har hatt bra perioder før, men har tatt litt vel av og falt ned igjen som en sekk. Ser jeg tar av nå og… Har ventet på dette såååå lenge. Deilig å ha ork til å dusje uten å tvinge seg, gå ned i postkassen selv om det ikke er en god dag, sitte i hagen til naboer å prate… Deilig! Måtte det lenge, lenge vare!!! Er enda ikke god nok til lengre turer og handling, men håper det kommer etter hvert.
    Håper vi er på rett vei…. Både du og jeg ( og alle de andre), og at vi snart overvinner denne utmattelsen.

    Klem fra meg

    • Rutt 21.07.10, kl. 19:11

      Hei Veronika!
      Fint at du har funnet noe som kan gi deg en bedre hverdag! Ønsker deg masse lykke til videre!
      Klem Rutt

Legg igjen en kommentar

