Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Amerikanske helsemyndigheters forsknings aktiviteter på XMRV

Hentet fra Health Human Services (HHS) websider:

«Goal: To coordinate the departments response in the understanding XMRV detection, prevalence, epidemiology and if disease causing in humans, the prevention of disease transmission through blood and blood products»

Les presentasjonen HER

2 responses to “Amerikanske helsemyndigheters forsknings aktiviteter på XMRV

  1. Cathrine 14.06.10, kl. 14:23

    Hei rutt,

    Har lest litt på bloggen din – godt å lese at du er bedre. Kan du si litt hvordan du er bedre – er det spesielle symptomer som er borte eller er formen bare blitt noen hakk bedre enn det den var? Mener å huske at det stod et sted at du hadde blemmer i munnen – har du fått noen forklaring på hvorfor og er det blitt bedre? Det er et av mine mange symptomer og skjønner ikke helt hvordan munnen kan blomstre i blemmer etter jeg har gjort for mye – får det liksom ikke helt til å henge sammen så bare lurte på om du hadde fått noen forklaring.

    Ønsker deg en god dag.

    C

    • Rutt 14.06.10, kl. 15:58

      Hei Cathrine!

      Jeg er generelt blitt bedre og noen symptomer som jeg var veldig mye plaget av er blitt borte. Feks. har jeg gjennom hele livet vært ut_og_inn på sykehus pga smerter og plager i magen, hatt kirurgi osv. Dette er nå 95% borte. Ellers er symptomer som søvnproblemer, migrene, lyd/lyssensitivitet, svimmelhet, influensafølelse, kognitive problemer osv. blitt mye bedre. Det kan øke på når jeg har overdrevet aktivitet, men grensene er blitt mye større og jeg trenger ikke lenger å hvile så lenge for å bli bedre igjen.

      Jeg har hatt noe blemmer i munnen, men har aldri vært det jeg vil kalle plaget av dette. Mulig du har lest om andre som har kommentert her inne som har hatt mye av dette? Jeg har jo hatt mye reaktivering av div virus og blemmer i munnen er vel som regel virus. Når immunforsvaret ikke fungerer som det skal, eller blir belastet utover det vanlige, klarer det heller ikke å holde virus som ligger i kroppen i ro og det får «blomstre» opp. Det kan jo være en mulig forklaring.

      Ønsker det en fin kveld :-)!

      Mvh
      Rutt

Legg igjen en kommentar

