Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Visning av dokumentaren «Få meg frisk» i Stavanger

Hentet fra Norges ME forenings Facebook sider:

«Norges M.E. Forening Rogaland fylkeslag inviterer til visning av dokumentarfilmen»FÅ MEG FRISK». Fillmen følger Anette Giljes opp- og nedturer mens hun jakter på løsningen for å bli frisk fra ME.

Anette Gilje og Pål Winsents, som har laget filmen, er også tilstede og forteller/svarer på spørsmål.

Dato: Onsdag 1. september
Kl: 18.00 til ca. 20.30

Sted: Folkets Hus, Løkkevn. 22, Stavanger
Pris: Kr. 150,- (inkl. kaffe/te)

Påmelding innen 25 august til: me.rogaland@hotmail.com

Velkommen!»

2 responses to “Visning av dokumentaren «Få meg frisk» i Stavanger

  1. selsius 11.08.10, kl. 14:30

    Ja det var nok ikke en jakt på et standardisert Norsk legekontor regner jeg med, eller nevrologisk avdeling på Haugeland sykehus for den sak skyld. (Dr Nyland regnes ikke med) For de vet jo hva ME er, hysteri, som fra gammelt av ble oppfatet som noe bare kvinner kunne ha. For meg som er mann, så må jeg ta til takke med det som ble oppfattet som bare noe menn kunne ha, hypokondri. Det er jo inntresant og lese hva disse begrepene opprinelig ble tolket som, og hvilke begrep som er synonyme med dem i dag.

    Eller det må være psykisk så lenge man ikke eksakt vet hva det er snakk om. Verden er enkelt inne komprimert medisin.

    Ser frem til den dagen jeg også får sett denne filmen.

Legg igjen en kommentar

