Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Video: Dr. Judy Mikovits og WPIs reaksjon på FDA/NIHs studie

WPIs pressemelding vedrørende FDA/NIHs studie HER

10 responses to “Video: Dr. Judy Mikovits og WPIs reaksjon på FDA/NIHs studie

  1. selsius 23.08.10, kl. 20:55

    Jeg sirer HURRA jeg selv om det er et leit virus å ha, om man har det da. Jeg for min del blir overrasket om jeg ikke har det fordi alt stemmer i forhold til sånn jeg opplever min ME gjennom 20 år. Ok, nå har jeg maltraktert bloggen din med nok innlegg for en stund. Du er jo en knupp Rutt!🙂

    • Rutt 23.08.10, kl. 21:01

      Slutt å tulle, Selsius!! Du er med og bidrar på en veldig bra måte så bloggen kan være spennende å lese🙂

      Nå holder jeg pusten og venter på alle norske testresultater fra serology-testene fra både VIPDx og RedLabs.. Uansett MÅ da dette få sving t.o.m på norske helsemyndigheter!!

      Klemmer🙂

  2. Inger-Johanne 24.08.10, kl. 07:18

    Føler dette som litt «skrekkblandet fryd» – for skremmende er det jo!
    Og en FOR stor sak til at den skal kunne bli forbigått i stillhet av norske
    helsemyndigheter!!!
    Men takk, Rutt, for all tiden du bruker for å opplyse oss andre!

    Klem fra Inger-Johanne (heretter IngJo, da jeg ser vi er fler med samme navn)

    • Rutt 24.08.10, kl. 09:26

      Retrovirus er en alvorlig ting! Men samtidig syntes jeg det er mer skremmende å være alvorlig syk uten å vite hvorfor. Dette gir håp om mere forskning og deretter behandling🙂. Norske helsemyndigheter vil nok prøve å ignorere dette så godt de kan, men jeg ser i Klassekampen i dag at flere politikere nå kommer på banen og det er bra!!

      Veldig greit at du heter IngJo, det blir litt enklere å holde styr på dere da🙂

  3. anonymica 24.08.10, kl. 07:50

    Er det noen som vet hvordan Ullevål (ME-senteret der) stiller seg til disse oppdagelsene?

    • Rutt 24.08.10, kl. 09:28

      Vi får håpe at Baumgarten kommer med en uttalelse til media om dette, da det hadde vært interessant å vite. Jeg tipper at hun har omtrent samme innstilling som tidliger; det er interessant, men ingenting er bevist, vi vet for lite, trenger mer forskning osv.😉

      • Cathrine 24.08.10, kl. 09:58

        JA, værsågod sett i gang og forsk!!! Det er helt i orden for pasientene. De kan få en bøtte av blodet mitt hvis de vil😉
        Verdens rikeste land burde kunne kaste litt penger på problemet synes jeg, i stedet for å vente på at andre gjør det for oss.

  4. TEGE 24.08.10, kl. 10:31

    Jeg blir også med Cathrine – gjerne en bøtte herfra også😉

Legg igjen en kommentar

