Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Robbie Williams lider av ME

Hentet fra dailystar.co.uk:

«But Robbie, 36, who has battled booze, drugs and addiction to prescription pills, finally learned the shocking truth a few months ago.»

Les artikkelen HER

9 responses to “Robbie Williams lider av ME

  1. Andreas 19.09.10, kl. 13:51

    Høres ikke mye ut som ME det der. Om man får ME så vet man at man er syk umiddelbart.

    • Jannik 19.09.10, kl. 14:09

      Jeg er enig. Fyren har gått på anti-dep i flere år står det? Men alikevell, flere har fått ME snikende. Da kan man jo spørre seg selv om det er ME man har. ME er jo egentlig yuppie flu, som er en influensa man aldri blir bra etter man har fått. Diagnosen har bare blitt en større sekk for hvert år. Man får jo ME uten å ha yuppie flu, noe jeg mener er feil hvertfall. Isåfall har man hatt «influensaen/infeksjonen» uten å tenke over det, eller komme på det. Folk er forskjellige : – )

    • Maria 19.09.10, kl. 18:11

      Man ve ikke umiddelbart at man er syk hvis man har ME nei! Min ME kom snikende etter perioder med bihulebetennelser, mageproblemer og virus på balansenerven. Jeg passer ikke inn i boksen «fikk et virus/infeksjon og ble syk umiddelbart.»

      • Lothiane 19.09.10, kl. 20:39

        Maria: Ja, det er sant.. det er slett ikke alle som får det sånn over natta. Og mange blir jo ikke så dårlige at de kanskje mistenker ME med en gang heller. Jeg ble i og for seg syk over natta selv, men jeg var likevel ikke så dårlig som mange man hører om. I enda noen år var jeg oppegående (i jobb/skole) før jeg måtte gi opp pga sykdommen. Og selv om jeg er syk så er jeg relativt fungerende i forhold til mange.

  2. Mirabell 19.09.10, kl. 14:46

    Han sier han nå får behandling for ME. Lurer på hva slags behandling han får?

  3. AK 19.09.10, kl. 15:22

    Det er absolutt ikkje alle som merka at du har ME med ein gang…det er mange som får det gradvis.
    Og når ein har lega som ikkje skjønna seg på det, er det lett at ein blir oppfordra til å fortsette og fortsette og presse seg sjølv…og dermed bli verre etter kvart. So det er fullt mulig at han har akkurat dette!
    Og når det går slik gradvis heile veien blir ein vande med influensafølelse, smerter osv..ein tenke ikkje over det til slutt.
    I tillegg er det nokon av dei som har ME som klara oppføre seg «normalt» i visse perioda av dagen/veka/mnd for so å kollapse heime og igjen prøve seg etter det…..
    Ein ser friske ut utapå men det er mykje ulumskheta inni.

    Men uansett er det akkurat det samme kva han har so lenge han får hjelp!🙂

    Mvh
    Anna

  4. Lothiane 19.09.10, kl. 15:43

    Tviler på det er ME altså. Ser på Facebook at noen har kommentert at han er «beskytter» for Hep C-organisasjon, eller noe sånt. Det er vel en form for gulsott? Ikke spesielt mystisk sykdom, det heller, men hva vet jeg.

  5. ~SerendipityCat~ 19.09.10, kl. 19:54

    Eller kanskje han har brukt dop for å «holde seg oppe», og så viser det seg at han egentlig har vært veldig syk hele tiden…
    Vanskelig å si gitt, vi er nå ganske forskjellige i hvordan det har startet til folk også da. Kjenner flere som har hatt det fra relativt ung alder, men likevel klart å karre seg gjennom utdannelse, noe jobb etc. i gode perioder.

    • Lothiane 19.09.10, kl. 20:40

      Hvis det er ME han har, så håper jeg i og for seg han sier det offentlig en gang. Det kunne vært en god støttespiller å ha, spesielt i Storbritannia. Samtidig kan jeg godt forstå at mannen ikke ønsker å fortelle så mye.

Legg igjen en kommentar

