Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Et godt foredrag av Merete Sparre som skal holdes på UNN-konferansen

Hentet fra tropos.no:

«Jeg tror på tankens kraft og jeg er sikker på at de mentale eller kognitive metodene, mestringsstrategiene, meditasjon og oppmerksomhetstrening, bønn og kontemplasjon har sin klare plass i behandlingen av ME. Det må bare ikke bli i stedet for medisinske undersøkelser, forskning og behandling.»

Les hele HER

17 responses to “Et godt foredrag av Merete Sparre som skal holdes på UNN-konferansen

  1. Inger Johanne 02.10.10, kl. 17:46

    En vakker tekst, behagelig og viktig, veldig viktig. Dette er en kvinne med sterk etikk og rak rygg.

  2. Måne 02.10.10, kl. 17:51

    Jeg har et ord for dette foredraget: Vakkert! Jeg gråter litt nå,og takker høyere makter for at vi har slike kloke mennesker blant oss! Takk igjen til deg, Rutt,og takk til Merete Sparre 🙂 -Det gjør inderlig godt å vite at dette foredraget skal holdes på den så mye omtalte konferansen!

  3. Annette Lien 02.10.10, kl. 17:53

    Jeg er helt enig med deg Inger Johanne.
    Dette var godt å lese.
    Klokt, velformulert og skrevet med omsorg.

    Dette var veldig, veldig gjennomtenkt og har noen gode poenger og en fin oppsummering mot slutten.

    mvh. Annette Lien

  4. Kamelryttersken 02.10.10, kl. 18:27

    Blir imponert av en så stillferdig tekst, som samtidig er så sterk.
    Sparre setter her ord på en tilnærming til flere sykdommer som jeg tror vil fungere.

  5. Rutt 02.10.10, kl. 18:32

    Helt enig med dere alle! En vakker, sterk og stillferdig tekst som viser en utrolig forståelse og tilnærming til sykdommen. Det var rett og slett godt å lese denne teksten nå i alt engasjementet rundt konferansen.
    Klem

  6. elvira 02.10.10, kl. 18:56

    Dette var en sterk og rørende tekst.Utrolig godt at det finnes sånne mennesker:-))

  7. mhj 02.10.10, kl. 22:12

    Godt å høre at jeg ikke er den eneste som sitter rørt til tårer….

    ….for det var vakkert å lese fra ei, velreflektert og et oppmerksomt menneske….

    ….kjæmpebra 😉

  8. hopeful 03.10.10, kl. 08:10

    Slutter meg til innleggene over: Vakkert, gripende og rørende…… Det er i grunnen godt å blir rørt til tårer – godt å bli berørt !

    Så får vi håpe at deltagerne på UNN-konferansen også har evnen til å la seg berøre…..

    Klem fra en rørt Hopeful

  9. tussaluso 03.10.10, kl. 08:56

    Jeg ble helt oppløftet og glad da jeg leste foredraget og endelig forstod at Merete Sparre skal til konferansen i Tromsø også.

    Helt enig med hva dere andre sier om foredraget! Hvis deltakerene på konferansen ikke forstår mer av ME og ME-pasientene etter det foredraget så må de være laget av stein.

  10. Lothiane 03.10.10, kl. 09:53

    Jeg tror jeg elsker Merete Sparre… ♥

  11. Vestlending 03.10.10, kl. 14:21

    Dette var klokt, gjennomtekt, helhetstenkning og reflektert og jeg håper det blir hørt i helsevesen,nav og regjering.

  12. selsius 03.10.10, kl. 14:45

    Det er godt dette kloke og balanserte foredraget skal holdes på denne konferansen, så kommer det da noe god frem der. Veldig bra! 🙂

  13. Murse 04.10.10, kl. 11:43

    Supert!!!
    Har lest boka, og gjør mange av
    øvelsene. Trener qigong 1-2 timer om dagen.
    Ja, det virker!! Ike mirakuløst, men som en gradvis oppbygging.
    Alt er bedre enn å sitte stiv som en pinne i sofaen;-)

  14. Saturnin 04.10.10, kl. 13:03

    Merete Sparre er en fabelaktig ambassadør for ME syke og er et flott menneske – Hun har også den fantastisek evnen til å komme med velbegrunnet og balansert framstilling, med sterke klare meninger, samtidig som hun unngår å provosere partene i denne ofte såre debatten – Takk for et supert foredrag 🙂 Håper det går gjennom i Tromsø.
    Jeg trener også qigong hver dag har gjort det mer eller mindre i to år nå, det går sakte på fram i kombinasjon med KDM behandling (siste året). Qigong, i form av trening, meditasjon, musikk, har hjulpet meg gjennom mange våkenetter, smerter og uro. Jeg har stor tro på BÅDE OG som Merete Sparre påpeker, men vi må først og fremst tas på alvor av helsepersonel, omgivelser, etc

  15. Pingback: Merete Sparre holder kurs i “Balansenøkler” « Rutts tankespinn og ME-nyheter

Legg igjen en kommentar

