Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Dagbladet 05.10: Prof. Nyland:»Vi har 3 pasienter med ME etter svineifulensavaksinen»

Hentet fra dagbladet.no:

«Vi har fått tre pasienter med ME-sykdom i tilslutning til vaksina mot svineinfluensa. To kvinner og én mann. En av dem er i 20-åra og to av dem er i 40-åra, sier professor Harald Nyland til Dagbladet.»

Les hele artikkelen HER

7 responses to “Dagbladet 05.10: Prof. Nyland:»Vi har 3 pasienter med ME etter svineifulensavaksinen»

  1. Pling 05.10.10, kl. 08:36

    ja, den infulensaen var fule greier og sikkert vaksinen også 🙂

    Med sjeldne tilstander er epidemiologiske studier et problem, i det hele tatt er de vanskelige fordi det kan være så mange parametere. De er vel problemet med autisme og vaksine: Når man teller antallet sett utenfra virker det ikke som noen forhøyet risiko, men når man går på et autismetreff er sannsynligheten stor for at du treffer et par som sier barnet deres fikk det etter MMR

    Jeg hadde svineinfulensa uka før vaksninen kom, og den satt i i ca tre måneder, og deretter måtte jeg trene meg opp igjen. Først nå er jeg noenlunde tilbake slik jeg var før svinesnuen. Vaksiner er skumle, men sykdommer er også skumle.

  2. Vestlending 05.10.10, kl. 09:26

    Kanskje det er XRMV/MLV som ikke går sammen med vaksiner heller som med trolig EBV/CMV etc? Alt går greit så lenge ingenting trigger «uhyret» og reaktiveres? Herpes Simplex fungere vel slik, i dvale så utbrudd…?

    • hasla 05.10.10, kl. 11:54

      ja, og det int. med herpes Simplex er at både mentale og fysiske belastninger kan gi nye aktiveringer og utbrudd av utslett.

  3. Inger Johanne 05.10.10, kl. 09:39

    Jeg tok svineinfluensa vaksinen og ble veldig dårlig. Men jeg visste jeg kom til å bli dårlig fordi jeg ikke tåler å ta vanlig influensa vaksine. Det virker som vaksinene utløyser dårlige perioder hos meg. Og jeg får langvarig feber. Jeg rakk på en måte ikke komme meg etter svineinfluensa vaksinen før jeg gikk inn i en ny dårlig periode nå i høst.

    • Inger Johanne 05.10.10, kl. 11:26

      Må kanskje presisere at jeg har hatt diagnose CFS siden april 2001, etter at jeg fikk det jeg trodde var influensa.

  4. AK 05.10.10, kl. 11:16

    Eg gjekk rett i bakken etter svineinfluensavaksina,og fekk diagnosa av Harald Nyland etter dette.
    Eg veit ikkje om eg er ein av dei han snakkar om eller ikkje…..

    Etter forklaring frå KDM var det vaksina som gjorde at imunforsvaret for til himmels og av den grunn vart dårligare.

    Mvh
    AK

Legg igjen en kommentar

