Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Foredrag med Prof. Kenny De Meirleir i Trondheim 18. november

Foredrag med professor dr. med. Kenny De Meirleir i Trondheim 18. november

Norges Myalgisk Encefalopati Forening (Norges ME-forening) inviterer til foredrag med en av verdens ledende forskere på ME: dr. med. Kenny De Meirleir, professor i fysiologi, patofysiologi og medisin ved Vrije Universiteit, Brussel, og indremedisiner ved Himmunitas Foundation, Brussel, Belgia. Han har over 20 års erfaring med diagnostikk og behandling av ME-pasienter. Klikk deg inn på www.ME-foredrag.tk for mer info om og påmelding til foredraget.

11 responses to “Foredrag med Prof. Kenny De Meirleir i Trondheim 18. november

  1. Tone 08.10.10, kl. 19:29

    Heldige dere i Trondheim:-)

  2. Jorunn Andreassen 10.10.10, kl. 15:44

    Det friste å dra tl Trondheim..

  3. Måne 11.10.10, kl. 10:22

    Hei folkens🙂
    Vi er noen som drar sørfra for å få med dette foredraget. Noen av oss har nok også mulighet til å svare dersom det skulle være ønsker om å stille spørsmål rundt våre erfaringer med KDMs behandling. – Kanskje vi sees?
    Hilsen Måne
    -som fremdeles er svært fornøyd med valg av lege etter 2 års behandling, og som gjerne deler sine erfaringer dersom noen ønsker å vite🙂

    • Rutt 11.10.10, kl. 21:14

      Så bra, Måne!! Hvis noen av dere har overskudd er jeg veldig glad for å kunne legge ut et referat🙂.

  4. Sun 11.10.10, kl. 16:19

    Hei🙂

    Ja, dette blir bra🙂
    Anbefaler alle som kan til å bruke den skjeldne anledninga som dette er: Å få høyre på en av verdens fremste ME-forskarar!
    Veldig spesielt å kunne få spørje han direkte om ting en lurer på ang ME. KDM er utrulig kunnskapsrik,og fin å høyre på. Han brukar oversiktlige «plansjar» under foredraga sine.
    Det var veldig spennande då eg spurde han om å ha foredrag i Ålesund, og han sa ja. Han var her i juni.
    Det blei vellykka!Ca 115 personar kom på seminaret.
    Han kom til lille Ålesund,det var «bra -nok»for han😉

    Lykke til med KDM-foredraget i Trondheim🙂

    Mvh Sun

  5. Tingelingeling 11.10.10, kl. 21:21

    Blir det et annet foredrag enn det i Ålesund??
    Det har jo skjedd en del nytt etter det, så det er sikkert lurt å få med seg dette også.. Ikke så langt heller for min del.

    Er ofte innom bloggen din Rutt, men det har vært så mye som har skjedd her, og da har jeg ikke fått kommentert no særlig.
    Er fortsatt takknemlig for alt du legger ut! Supert!
    Men sier som mange; husk å huske på deg selv! Du er viktig for deg og familien din, og jeg ønsker deg alt godt og all god fremgang!!
    Take care!!
    Klem fra tingelingeling

    • Rutt 12.10.10, kl. 10:50

      Tusen takk for hyggelig kommentar og omtanke, Tingelingeling! Jeg forsøker å finne en balanse i det hele, det er bla grunnen til at jeg ikke kommenterer så mye på andre blogger for tiden. Men jeg er som deg også rundt og leser og har stor glede av det🙂

      Tror nok at foredraget i Trondheim vil inneholde litt nytt og litt «gammelt». Har du ikke lang veg og har kapasitet ville jeg forsøkt å få det med meg hvis jeg var deg🙂

      Håper du har gode høstdager! Klem Rutt

      • Tingelingeling 12.10.10, kl. 13:11

        Tusen takk, det har jeg. Har akkurat fyllt bursdag og det var stor stas. Har ikke hatt en skikkelig smell etterpå heller, så det er mulig alderen er en god faktor??
        Har lest det jeg skrev på bloggen min for et år siden, og vel så det, – det merkelige er at det stemmer ganske godt fortsatt..
        Men fint at det skjer nye ting så klart, men enkelte ting er ganske så allmengyldige.
        Som det å ta innover seg nye ting og hvordan vi møter hverandre, særlig når vi ikke lenger er så sprek…

        Jeg kommer til å prøve å få med meg Trondheim, vi skal ha noen turer dit lell, og jeg syns det var svært så oppklarende å høre på foredraget i Ålesund. It make sense…
        Klem og ha det fint så lenge!

        • Rutt 13.10.10, kl. 09:00

          Gratulerer med vel overstått :-)!! Godt å høre at du ikke fikk en smell i ettertid, det er jo alltid litt spennende og gledelig når man slipper🙂

          God tur til Trondheim, jeg er sikker på at det er vel prioritert tid og krefter🙂

          Klem

  6. Sun 16.10.10, kl. 10:53

    Hei Tingelingeling🙂

    Ja eg vil, som Rutt,anbefale at du tar turen til Trondheim og får med deg KDM sitt foredrag der! Blir vel litt «gammalt» og litt nytt, men då får en det nye i det rette perspektivet…
    Og så har du kanskje spørsmål som du har tenkt på etter forrige foredrag, og no kan få spørje han om..
    Eg synst det er greit slik det blei gjort både på helsekonferansen i Stavanger i fjor, og her i Ålesund, at dei fleste spørsmåla blir skreve ned og levert til møteleder, då er det lettare å fylgje med for dei som skal høyre på også, og spørsmåla blir meir konsentrerte.
    Veldig kjekt å få helse på dokke her i Ålesund🙂

    Mvh Sun

Legg igjen en kommentar

