Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

22.10 ME Press: Farvel til vitenskapen

Hentet fra ME Press:

«»ME-satsinga» i Helse Nord baseres ikke på biomedisinsk forskning med vitenskapelig forankring, men på moderne overtro, kvaksalveri og luftige og udokumenterte hypoteser. De foredragene som ble holdt under CFS/ME-konferansen i Tromsø i begynnelsen av oktober, var, med få hederlige unntak, preget av sjokkerende kunnskapsmangel og ukvalifisert synsing. Dette går klart fram av de presentasjonene som UNN nå har lagt ut på pdf-filer»

Last ned alle PDF filene og les hele artikkelen HER

10 responses to “22.10 ME Press: Farvel til vitenskapen

  1. hasla 22.10.10, kl. 23:27

    Hei, ja jeg har lest dem.
    Det underlige er jo at det er nesten som at de snakker om en annen sykdom.
    Jeg tror ikke jeg har ME allikevel. 🙂

    Når Kirsti Malterud avslutter med å skrive;
    «Noen veier videre
    Grundig og kunnskapsbasert
    profesjonelt arbeid
    Mellom realisme og
    optimisme
    Fra stigma til styrking»

    -så tenker jeg hmm-fra stigma til styrking-ja, det høres positivt og flott ut, fremtidsrettet.
    veien blir til mens vi går
    -lurer bare på hvor lenge vi må traske og traske og fortsette å bli stigmatisert?

    jeg er optimist
    -håper det ikke blir særlig mye lengre

  2. Ronny 23.10.10, kl. 07:36

    Flott at ME Press er på beina igjen! En stor takk til Unn-Elin Andreassen for sin innsats for oss.

  3. mhj 23.10.10, kl. 07:40

    Hmmm….vet ikke om jeg har så lyst å lese disse jeg….for å være ærlig….

    …vi fikk ganske bra feedback-rapporter fra våre gode hjelpere…. *KLÆM*

    Huff! noe som trøkka oss for noen dager….. så har vel en god peil på hva som står….

    ….det blir som å lese inne på Eyr….rimelig provoserenede….

    …de gode preentasjonene har vi jo allerede lest 😀

    …men Godtfolks 😉 kampviljen er på topp igjen og vi vet jo hvor skoen trykker!!!

  4. Cathrine 23.10.10, kl. 08:43

    Bjarte Stubhaug sier: Psykofysiologi,psykoimmunologi, neuropsykoendokrinologi.
    Han er skikkelig flink til å lage lange ord. Og så kan han så mange ord, men jeg kan et ennå lenger: neuroimmunendokrinologiskpsykososialtstressyndrom.

    Da er det bare å sette igang og helbrede oss, hvis man i det hele tatt vet hvordan man gjør det. 😀

    • Rutt 23.10.10, kl. 09:20

      Gosj, det var et innmari skikkelig fint ord asså 😀 😀

    • Pling 23.10.10, kl. 10:12

      Dette ordet synes jeg er ganske fint også:
      Somapsykotisk

      men ikke like fint som neuroimmunoendokrinologiskpsykososialtstressyndrom 🙂 men det tror jeg nok ikke at vil klare å huske 😦

  5. Pling 23.10.10, kl. 09:09

    Jeg blir bare deppa av å lese slikt, og konsentrerer meg isteden om alle de gode nyhetene:
    http://bondlsc.missouri.edu/news/story/38/1
    Masse skjer, massevis av seriøse forskere har oppdaget at «psykiske» sykdommer kan ha en fysisk årsak.

  6. Rutt 23.10.10, kl. 09:21

    Jeg orker og gidder ikke å lese disse presentasjonene, jeg heller, og jeg har også meldt meg ut av Eyr. GIGO!!!

    Ha en fin dag alle sammen 🙂

    Klem Rutt

  7. Inger Johanne 23.10.10, kl. 10:59

    Nei, har ingen lyst til å lese hva Lykkepilledamen på UNN har å si. Det er min bestemte mening at de enten må være ute å trippe skikkelig på lykkepiller eller så må det har utviklet seg en skikkelig røykekultur på ME-enheten på UNN. Og da kan det jo lett bli sånn at; nei retrovirus er no så ekkelt og trist. Nei, det vil vi ikke snakke om. Nei la oss snakke om noe hyggeligere. Noe som er litt penere, psykobiomedisinsk høres mye hyggeligere ut.

Legg igjen en kommentar

