Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Omfattende informasjon om NEXAVIR

Vi er mange norske pasienter som går på medikamentet Nexavir. Personlig har jeg opplevd stor bedring av dette og den største nedturen jeg har hatt etter oppstart av behandling hos Prof. De Meirleir var når jeg forsøkte å trappe ned på Nexavir. Denne artikkelen oppsummerer greit hva produktet er og gjør, hvilke spesialister som benytter seg av det i behandlingsprotokollene sine, bivirkninger osv.

———————————————————–

Hentet fra livingwithchronicfatiguesyndrome.com:

«During the 1940s, a product called Kutapressin was licensed to treat acne, cold sores, herpes viruses and other inflammatory viruses. In 1983, Kutapressin was trialled on ME/CFS patients. A company called Schwarz Pharma produced Kutapressin until several years ago when this product was discontinued.  A separate company called Nexco Pharma recently reintroduced this same product with a virtually identical composition to Kutapressin under the brand name ‘Nexavir.’ The terms Kutapressin and Nexavir will be used interchangeably in this article.»

Les hele artikkelen HER

Les på norsk med Google Translater HER

8 responses to “Omfattende informasjon om NEXAVIR

  1. Tone 25.10.10, kl. 11:43

    Intressant, er det fastlege som tilbyr dette?

  2. Rutt 25.10.10, kl. 12:02

    Hei Tone
    Nexavir kan fåes på registreringsfritak på norske apotek, så jeg vil tro at hvis du får en fastlege til å søke om dette for deg kan du få det via fastlegen. Personlig kjenner jeg ikke til noen som får det.

    Det er Prof. De Meirleir og evnt. Lillestrøm Helseklinikk (hvis ikke de har sluttet helt med det??) som bruker det i sine behandlingsprotokoller.

    Mvh
    Rutt

  3. Renate 25.10.10, kl. 13:29

    Takk for linken.🙂

    «Nexavir is a porcine liver extract that is the residual product from the process of vitamin B12 extraction.» Derfor B12 og Nexavir er så nært knyttet sammen i behandlingen, da..🙂

  4. Pling 25.10.10, kl. 14:55

    Jeg lurer på: Om man begynner på noe sånt, er det ikke fare for at virus muterer? Især dersom man slutter igjen?
    Og så lurer jeg på om dersom jeg tar dette en stund, og så blir XMRVtest tilgjengelig i det offentlige helsevesen + virusbehandling – dersom dette skjer vil jeg da få utslag på virustest? Og vil jeg da få dekket behandling? Og dersom det ligner på HIVviruset med mange ulike former, vil de da kunne finne de ulike formene slik at jeg kan få riktig tilpasset behandling?
    Dersom altså det viser seg at det er et virus som gjør meg syk.

    • Bethen 25.10.10, kl. 16:05

      Det er ikke noe problem å ta testen når du går på Nexvir – de fleste pasientene til de Meirleir som er testet bruker Nexavir.
      De andre spørmsålene du stiller kan jeg ikke svare på. Men mener å ha lest at det ligger i retrovirusets natur å mutere. Derfor finner de forskjellige MLV-varianter.

  5. Andreas 25.10.10, kl. 20:18

    Jeg hadde ikke positiv effekt av Nexavir. Jeg gikk på det nesten ett år og brukte opp alle pengene mine og fikk problemer med hårtap. Supert for de som får effekt. Om man skal forsøke tror jeg virkningen kommer rimelig raskt. Uten effekt bør man avslutte før man er blakk og skallet🙂

    • Rutt 25.10.10, kl. 22:03

      Jeg har også inntrykk av at de som har positiv effekt av Nexavir får dette relativt raskt, uten at jeg ha vitenskaplig belegg for dette. Og ja, det er dyrt så da begrenser det seg jo hvor lenge man fortsetter uten resultater. Hvis man i tillegg blir skallet ville jeg revurdert ganske fort😀

  6. Pingback: Til dere som har hengt med meg på bloggen en stund; litt om mine siste prøveresultater :-) « Rutts tankespinn og ME-nyheter

Legg igjen en kommentar

