Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Nytt design på bloggen

Nå var jeg mektig lei av den røde kulepennen øverst i høyre hjørnet av bloggen og kjente at jeg jeg trengte en liten forandring. Funksjonaliteten skal være ganske lik den gamle, men en liten forskjell er at link til kommentarene nå ligger over innleggene og ikke under slik det gjorde før.

Gi meg gjerne tilbakemelding, ris eller ros🙂

28 responses to “Nytt design på bloggen

  1. Liv Elin 18.11.10, kl. 18:55

    Æ like denne layouten, bruke den sjøl. Fint m drop-down menya, enkel navigering.🙂 Ska du ha banner?

    • Rutt 18.11.10, kl. 23:22

      Hei Liv Elin
      Jeg likte at den var så «helhetlig» og lite «dill-dall». Jeg tror ikke jeg skal ha banner, men vi får se etterhvert🙂
      Mvh
      Rutt

  2. TEGE 18.11.10, kl. 19:00

    Synes skriften er vanskligere/mer slitsom å lese..

    • Rutt 18.11.10, kl. 23:24

      Hei Tege
      Overskriftene er litt «utflytende» på en måte… Litt skygge på bokstavene som gjør at det kan føles litt vanskeligere å lese. Men brødteksten er vel ok, eller?
      Mvh
      Rutt

  3. hasla 18.11.10, kl. 19:46

    Hei Rutt i vinterdrakt.
    Jeg likte bloggen din med den røde kulepennen oppi høyre hjørne. Den var god å lese.
    Noe med skriften ja, som TEGE nevner.
    Har alltifd syns at bloggen din har vært veldig klar.
    Men jeg forstår at du ønsker å prøve noe nytt.
    Hva er det som er bedre her?
    Er det flere funksjoner og nyere?

    klem

    • Rutt 18.11.10, kl. 23:26

      Hei Hasla
      Jeg følte rett og slett behov for å fornye, var lei av den gamle layouten. Funksjonaliteten er ganske lik tror jeg. Kanskje det går an å venne seg til at skriften i overskriften er litt «tåkete»? Hvis ikke setter jeg stor pris på tilbakemelding!
      Mvh
      Rutt

      • hasla 19.11.10, kl. 00:05

        Hei Rutt.🙂
        Tror det har mest med vane å gjøre. Var blitt så vant til den andre, men jeg venner meg helt sikkert fort til denne også. Lykke til med «ny» blogg og side på facebook.
        klem🙂

  4. Jannik 18.11.10, kl. 19:57

    Likte faktisk det gammle designet bedre :p Da falt synet liksom rett på overskriften, imens her ble det litt mye «rot» .. Er vel en vanesak🙂

    • Rutt 18.11.10, kl. 23:28

      Hei Jannik
      Uffda, jeg håper at det er en vanesak! Hvis bloggen blir mer rotete og mer uoversiktlig har bytte av layout virket mot sin hensikt:-/. Si ifra om noen dager hvis du fremdeles syntes det virker rotete!
      Mvh
      Rutt

  5. Lothiane 18.11.10, kl. 20:01

    Jeg liker denne, det er smalere lesefelt tror jeg. Har problemer med «bred tekst», så denne var mer lettlest. Kanskje litt liten skrift, men det kan løses enkelt hvis man har rullemus. Hold ctrl-knapp nede mens du ruller hjulet «oppover». Da forstørres det som er på skjermen.

    • TEGE 18.11.10, kl. 22:26

      Det var et godt tips. Hjalp.
      Og hvis du ikke har «rullemus» eller bare vil bruke tastatur: Ctrl + evt Ctrl – gjør samme jobb.. i alle fall i Internett explorer

    • Rutt 18.11.10, kl. 23:30

      Hei Lothiane
      Jeg er enig i at skriften er litt liten, men kjempe smart å rulle hjulet på musen. Litt tungvint og måtte tilpasse størrelsen når man går ut og inn herfra da kanskje… Vi får se etterhvert, kanskje jeg bytter tilbake igjen😉
      Mvh
      rutt

  6. Leonora 18.11.10, kl. 22:20

    Jeg liker designet veldig godt. Mer oversiktlig og bra lesbarhet😉

    • Rutt 18.11.10, kl. 23:32

      Hei Leonora
      Så bra at du likte det🙂. Jeg syntes også at det var oversiktlig, men skjønner at det helhetlige uttrykket med like farger osv. kan virke litt mot sin hensikt for noen.
      Mvh
      Rutt

  7. Tussaluso 18.11.10, kl. 22:25

    Liker designet!🙂 Men hvis jeg kan få komme med et lite forslag ut fra mitt «behov»: Gjør overskriftene på postene litt mer «synlige» f.eks med annen farge eller understreking. Den blå fargen gjør det, for meg, litt vanskelig å skille mellom postene.

    • Rutt 18.11.10, kl. 23:35

      Hei Tussaluso
      Nå har jeg gått igjennom alle settingene og klarer ikke å finne at jeg kan endre på overskriftene.. Dessverre. Som jeg skrev over her skjønner jeg at de like fargene kan virke litt forvirrende, men kanskje det går an å venne seg til det? Si ifra hvis det fremdeles er vanskelig å skille mellom postene etter en liten stund da😉
      Mvh
      Rutt

      • Tussaluso 19.11.10, kl. 11:39

        Pytt! Jeg venner meg nok til det. Det er jo bare å se liiiiitt bedre etter når jeg er innom😀
        Flott at du er kommet på FB også!

  8. Rosa 18.11.10, kl. 23:05

    Gratulerer med ny Layout:o)
    Var helt grei denne, kan ikke si hverken bedre eller verre, skjønner du vil skfite. Er ikke ofte innom for tida, håper det tar seg opp, litt ok å kunne lese på fb også, følge deg der og ser hva som skjer her, fint:o)
    God helg -klem

    • Rutt 18.11.10, kl. 23:36

      Hei Rosa
      Bra at du syntes det var nyttig med Facebook side🙂 Litt enklere å ha samlet infoen der.
      God helg til deg også!
      Mvh
      Rutt

  9. mhj 18.11.10, kl. 23:34

    Ja det var jo litt uvant….. men fornying e alltid bra da…likte den forrige oxo… men siden vi har hjernetåke, så e alt så fort glemt😉

    Kuult at du har kommet deg på face med egen side….
    😀

    • Rutt 18.11.10, kl. 23:40

      Hei mhj
      He,he det er sant, kanskje de fleste har glemt den gamle layouten om noen dager🙂 Vi får prøve, men er det uoversiktlig og ønsker om bytte igjen etter en stund er det kjempe fint om dere gir tilbakemeldinger!
      Var på tide å komme seg på face nå😉
      Mvh
      Rutt

  10. saturnin 19.11.10, kl. 08:58

    Skjønner at du ønskr forandring og tror egentlig at vi er veldige vanedyr som ofte ikke liker forandring med en gang, men etter noen dager er alt glemt. Veldig greit at «siste kommentarer» kommer så høyt opp. for oss om er innom deg flereganger om dagen og følger diskusjonene, er det kjappere nå å få oversikt på om det er kommet noen nytt❤

    • Rutt 19.11.10, kl. 18:14

      Ja, vi er veldig vanedyr og all forandring er litt «skummelt»🙂. Jeg er mer fortrolig med det allerede faktisk🙂

  11. Martha 19.11.10, kl. 19:33

    Hei Rutt! Jeg synes dette designet var fint. Og jeg skjønner at du har lyst til å bytte, for det føles godt med fornying innimellom. Ikke det, det var fint og oversiktelig før også, men det er det der med noe nytt…og det er lett og fint og lese her også!🙂 Og gratulerer med side på Face!😉

    • Rutt 19.11.10, kl. 22:49

      Hei Martha
      Man føler behov for fornying iblant. Det gir litt ekstra inspirasjon… men det bør jo være en forandring til det bedre da😉
      Mvh
      Rutt

  12. Cathrine 20.11.10, kl. 10:56

    Hei Rutt!
    Jeg liker denne nye layouten godt. Som Lothiane sier er en smalere kolonne lettere å lese enn en bred. Brødteksen virker litt liten, men det kan også skyldes fonten. Har du noen kontroll på fontene? Hvis du har vil jeg anbefale deg å forsøke «Times New Roman» e.l. For eksempel kan du bytte om på fonten på overskriftene og brødteksten. «Times» er utviklet for avisen Times og er regnet som den mest lesevennlige fonten når skriften er liten.

    Eller så kan det hende at det hele er en vanesak🙂

Legg igjen en kommentar

