Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Negative XMRV-culture prøver viser seg å være positive ved Serologi/antistoff-test

Hentet fra cheneyresearch.com:

«I have reviewed the recently returned serology data from VIP Dx. Of the 22 CFS patients returned with serology results to date, 2 out of 3 or 67% were reported positive who previously had been negative by PCR/culture.»

Les det HER

3 responses to “Negative XMRV-culture prøver viser seg å være positive ved Serologi/antistoff-test

  1. selsius 30.11.10, kl. 00:59

    Med de resultatene man kan konkludere ut fra, så ligger det på rundt 70 80 % og det er jo en betydelig indikator på at dette viruset spiller en sentral rolle ved ME. Dette er vel tall for sånne som McClue vil jeg tro. Hun har jo ikke noe tro på dette viruset, men full tillitt til PCR. McClue sa også at hun og der hun jobber og CDC var de rette folkene til å finne ut av dette med XMRV. Det falt ikke i god jord hos Dr. Mikovits og WPI. Det er jo faktisk en grov fornærmelse siden det er Dr. Mikovits og WPI som har funnet denne linken. McClue er ei lite heks som antagelig løper Wesselys ærende.

    For min egen del har jeg i det siste lest nok om disse virusene til å være helt overbevist om at det er årsaken til mine vedvarende plager. Grunnen til at jeg ikke har testet meg enda er at jeg mener det er for tidlig så resultatene kan være falske. En sikker test kommer nok fortere enn vi aner vil jeg tro.

    Gratulerer med dagen i går Rutt. Hurra for deg!🙂

  2. mhj 30.11.10, kl. 11:14

    Siden en ikke kan lese resten av denne rapporten fra Cheney er det vanskelig å si noe helt konkret eller kommentere ut i fra det han sier.

    Dermed må en anta: i disse tilfellene antar jeg at pasientene har fått behandling, slik at de ikke vil slå ut på cultur-testen, men på serologien – dersom de har retro-virus.

    Om en går tilbake og ser på WPI studien som ble gjort på 17 familier med neuro-immunologiske tilstander, så kom en familie ut uten XMRV-viruset.

    Det er ett høyt antall positive innen denne pasientgruppen, men den resterende prosentandelen er der like mye…. med andre ord det er ikke 100% av de neuro-immunologiske tilfellene som er positive for XMRV. Ingen studier viser 100 %, så noen har andre årsaksforhold til sin tilstand.
    😉 hmmm siden æ kan bruke årsaks-ordet «because of»………

  3. Pingback: Rikshospitalet starter opp med XMRV-testing etter nyttår « Rutts tankespinn og ME-nyheter

Legg igjen en kommentar

