Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Komplisert hypotese om hvordan mennesker ble smittet av XMRV

Hentet fra frontiersin.org

«How did XMRV enter the human population? We will discuss two possible routes: either via direct virus transmission from mouse to human, as repeatedly seen for e.g. hantaviruses, or via the use of mouse-related products by humans, including vaccines. We hypothesize that mouse cells or human cell lines used for vaccine production could have been contaminated with a replicating variant of the XMRV precursors encoded by the mouse genome.»

Les det HER

Les hele publikasjonen HER

 

8 responses to “Komplisert hypotese om hvordan mennesker ble smittet av XMRV

  1. Norefall 29.12.10, kl. 12:06

    Rutt is back😀 Håper du har hatt en god jul😉

    • Rutt 29.12.10, kl. 13:02

      Hehe, et lite avbrekk fra juleferien, hadde litt bloggabstinenser nå vettu😉. Julen har vært veldig fin! Håper du også har hatt noen fine dager!!
      Klem

      • Måne 29.12.10, kl. 13:08

        Hei Rutt, så deilig å høre at julen har vært fin, det har du fortjent, vet du 🙂

        • Rutt 29.12.10, kl. 13:14

          Tusen takk, Måne🙂. Det har vært deilig med litt nettfri og god tid med familie og venner. Det er en vanskelig balanse og få mest mulig ut av dagene og ikke overdrive. Håper du og dine har hatt deilige dager!!
          Klem

  2. hasla 29.12.10, kl. 22:21

    Hei Rutt, håper lt gåt bra og stille, rolig og at vi hvisker tilhverandre thi hi.
    Denne artikkelen var lang og komplisert. Hvordan finner jeg en god oversettelse på den?
    klæm

    • Rutt 30.12.10, kl. 23:27

      Jeg vet ikke om en god norsk oversettelse på denne dessverre. Du kan jo alltids bruke google translater, men da blir jo oversettelsen så_som_så..

      Håper du har hatt gode, rolige dager og har fått ladet batteriene også🙂

      • hasla 31.12.10, kl. 10:23

        Hei.
        Ja, jeg prøver med en google…
        Jeg har igrunnen lukket øynene mine for de rapportene som kom ut like før jul fra England som går verden rundt, og jeg er spent på mottakelsen.
        Jeg har vanskelig for å tro på en lab.forurensing.
        Intuitivt tror jeg at flere har stor interesse av at XMRV _ikke_ skal ha en vesentlig rolle…

        Jeg har vært syk i hele julen Rutt, forferdelig slitsomt, men denne gangen har det nok vært influensa og så fikk jeg så forferdelig vondt i korsryggen sist jeg tok B12. Lurer på om isjasnerven ble truffet.
        Ligger.

        klem

        • Rutt 01.01.11, kl. 17:45

          Så trist å høre at du har vært dårligere i julen! Etter hva jeg har forstått er det faktisk positivt at man får influensa/forkjølelser o.l. da dette gir en indikasjon på at immunforsvaret ikke er så eksremt overaktivisert. En veldig liten oppmuntring altså, det er jo slitsomt uansett.. Håper du raskt blir bedre!!
          Klem

Legg igjen en kommentar

