Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Merete Sparre holder kurs i «Balansenøkler»

Merete Sparre holdt et godt innlegg om ME på UNNs konferanse høsten 2010. Hun sa bla:

“Jeg tror på tankens kraft og jeg er sikker på at de mentale eller kognitive metodene, mestringsstrategiene, meditasjon og oppmerksomhetstrening, bønn og kontemplasjon har sin klare plass i behandlingen av ME. Det må bare ikke bli i stedet for medisinske undersøkelser, forskning og behandling.”

Du kan lese foredraget HER.

Nå arrangerer hun kurs i «Balansenøkler» og skriver følgende på sine nettsider:

«Balansenøkler er et kurs for deg som er i ferd med å gjenvinne helse og livslyst etter sykdom eller andre store belastninger. Dette 14 ukers kurset er spesiellt rettet mot mennesker med CFS/ME, men passer også for andre med plager og utmattelse som søker nøkler til balanse i kroppen og i livet.»

Les mer HER

2 responses to “Merete Sparre holder kurs i «Balansenøkler»

  1. Tussaluso 18.01.11, kl. 12:28

    Merete Sparre er en klok dame og jeg anbefaler på det varmeste kursene hennes!
    Jeg har deltatt på Balansenøkler helgekurs og hadde stor glede av det.
    Jeg er absolutt ikke typen som kaster meg ukritisk ut i «nå skal vi tenke og/eller meditere oss frisk», men jeg har hatt godt av å lære metoder for å hvile kroppen og måter å bevege kroppen som ikke krever mye energi, for å få løst opp muskulatur og få mer bevegelse i ledd.

  2. mhj 18.01.11, kl. 13:02

    Synes også disse kursene virker mer tilpasset våres tilstand og Sparre er en fornuftig dame med mye kunnskap og erfaring med ME-pasienter.

    Tru om NAV dekker evt kurs?
    😉

Legg igjen en kommentar

