Rutts tankespinn og ME-nyheter

Det meste av det siste innen biomedisinsk forskning på ME

Denne ME-bloggen har nå hatt over en halv million besøk!

Det betyr at over en halv million ganger har noen klikket seg inn for å lese på Rutts tankespinn og ME-nyheter. Det er jammen ikke dårlig for en blogg som handler om et såpass smalt emne som ME! Jeg startet bloggen for under to år siden. Da var jeg mer eller mindre sengeliggende hele dagen, klarte ikke å snakke med så mange og følte behov for å kunne skrive ned noen tanker om denne sykdommen som hadde snudd livet mitt opp-ned. Jeg ble minnet om for en liten stund siden at jeg hadde skrevet noe sånt som «Jeg vil spesifisere at dette ikke vil bli noen faktablogg om ME, men kun mine tanker og følelser rundt det å være syk». Mye har skjedd siden den gang, både med meg og bloggen🙂.

Jeg får stadig mail med spørsmål om biomedisinsk behandling. Mange lurer på om det hjelper og om jeg har blitt friskere. Det har jeg definitivt blitt🙂. Det har gått opp og ned og har vært en ganske tøff medisinsk behandling, med mange utfordringer både mentalt og for tålmodigheten. Men spesielt etter en røff oppstart av GcMAF har jeg nå bedre og bedre dager. Jeg er ikke frisk nok til å begynne å jobbe enda, selv om jeg drømmer om det på de aller beste dagene og håper at det ikke er så lenge til jeg kan forsøke meg. Prof. De Meirleir mener at jeg uansett bør ta ferdig GcMAF behandlingen og jeg ser at det er lurt og følger hans anbefalinger på dette. I mellomtiden nyter jeg at det begynner så bli lysere dager, at jeg kan sitte på verandaen i solen uten å bli syk, rusle litt på kjøpesenter, være sammen med venner, klare å snakke i telefonen og ikke minst fungere i mine oppgaver som mamma – noe mange av dere vet at nesten er en heltidsstilling bare det🙂.

Men, som jeg skriver til de som spør meg så er det ikke alle som opplever den samme bedringen jeg har gjort under behandlingen til Prof. De Meirleir. Noen blir friske, noen blir friskere og noen opplever ingen endring. Vi er en komplisert gruppe pasienter og ikke alle av oss er det så lett å hjelpe. De fleste av oss vil også være avhengig av praktisk hjelp i perioder rundt f.eks innkjøp til diett, matlaging, bestilling av medisiner, sending av laboratorieprøver og oppfølging/purring mot Himmunitas.

Jeg vil takke alle dere utrolige leser som engasjerer dere, diskuterer og gjør at bloggen blir spennende med fantastiske bidrag i kommentarfeltet! Jeg har lært masse fra å lese deres kommentarer og det reises stadig diskusjoner som er spennende å følge! Dette gjør også at jeg blir kontaktet av helsepersonell og  journalister som bruker bloggen som kilde. Dere synliggjør at vi er mange og at vi er på søken etter løsninger!

Det som holder motivasjonen min oppe er tanken på at vi alle skal ta med oss denne informasjonen og dele den familie, venner, i sosiale medier og med våre fastleger eller andre innenfor helsevesenet som vi er i kontakt med. Jeg har tro på at det har ringvirkninger! Sist gang jeg var hos min fastlege takket hun meg flere ganger og fortalte at all forskningen og informasjonen jeg kom med delte hun med de andre legene på klinikken, og at de igjen delte det med de andre legene innenfor kommunen. «Du har virkelig en misjon når det kommer til å hjelpe oss å holde oss oppdaterte på ME» sa hun.

Dette kan vi alle gjøre og bidra til en sakte, men sikker positiv endring!🙂

20 responses to “Denne ME-bloggen har nå hatt over en halv million besøk!

  1. Cathrine 22.03.11, kl. 14:30

    Klem til deg, Rutt og gratulerer med den halve millionen!
    Jeg setter sånn pris på bloggen og klikker meg inn flere ganger hver dag🙂

  2. Ellen 22.03.11, kl. 14:46

    Bølgen for 500.000 klikk! Du er en inspirasjon for mange, og du får med deg så mye som du deler med oss. Takk!

  3. Kvakk 22.03.11, kl. 15:01

    Gratulerer med både bedringen og antall besøkende! Jeg har sett det har nærmet seg det store tallet de siste dagene. Jeg er også innom flere ganger daglig, og er veldig takknemlig for at du deler all denne informasjonen. Tusen takk, Rutt!

  4. Gamleheksa 22.03.11, kl. 15:38

    Gratulerer! Du gjør en kjempejobb som holder rede på alt som skjer. Jeg blir svimmel bare ved tanken. Vi er alle så forskjellige og mitt ME-hode fungerer best dersom jeg ikke fokuserer så mye på sykdommen. Derfor hadde jeg aldri orket å lege en sånn blogg som du gjør. Men jeg er kjempeglad for at du gjør det og det er det nok mange andre som er også. Det synes på besøkstallene.
    Ønsker deg det aller beste for framtida. Klem

  5. Måne 22.03.11, kl. 16:01

    Kjære, kjære Rutt🙂
    GRATULERER!!!
    Det er jo bare helt fantastisk at bloggen har så mange besøk. Det tegner godt for framtida🙂 -For uten denne bloggen, ville vi alle vært både mindre informerte og mindre motiverte ift å føre denne viktige kampen for et verdig og så godt som mulig ME-liv!
    Du er bare så flink og utholdende! Ønsker deg fortsatt framgang og tilfriskning🙂🙂🙂

  6. Inger Johanne 22.03.11, kl. 16:40

    Kjære Rutt.
    Gratulerer og tusen takk for det store arbeidet du gjør. Ikke bare med å holde oss oppdatert med det nyeste innenfor forskning men også til den aktivismen du er med på å drive framover.

    Jeg har hatt så stor nytte av din blogg både til informasjon men også til bevisstgjøring. Jeg håper dette året blir det store gjennombruddet som fører til at vi alle får den behandlingen vi trenger.

    Som XMRV positiv så langt nord i Nord-Norge er det frustrerende å måtte sitte å vente og håpe på at jeg skal få lov til å komme til en infeksjonslege på UNN.

    Gratulerer igjen Rutt🙂

  7. Trude H 22.03.11, kl. 16:49

    Woow – gratulerer!
    Og veldig, veldig godt jobba. Krysser fingrene for god tilfriskning.-)

  8. ella 22.03.11, kl. 17:01

    Gratulerer med 1/2 million og formstigning🙂 Og takk – enkelt og greit!😉

  9. Mille 22.03.11, kl. 17:56

    Skjønner godt at mange besøker bloggen din! For min egen del, og sikkert mange andres, så er dette en svært viktig informasjonskanal når det gjelder ME – kanskje den viktigste til og med:)

  10. hopeful 22.03.11, kl. 18:01

    Gratulerer,kjære deg! Det er så flott å kunne oppdatere seg på bloggen din – på gode dager er jeg innom deg på besøk flere ganger……….. Og for en tilbakemelding å få fra fastlegen din – heldige deg som har en så støttende, åpen og kunnskapstørst fastlege. Det er utrolig gledelig å lese om framgangen din – jeg er fortsatt med i heiegjengen,vet du!
    Jeg merker har også stadig sakte tilfriskning – gjennom stadige opp-og nedturer – men totalt sett går formkurven oppover. Er så takknemlig for hvert lille skritt!

    klem

  11. mhj 22.03.11, kl. 18:13

    😀 Mange ganger HURRA! for jobben og innstasen du gjør Rutt😀

    Kjæmpestor MEGAKLÆM❤
    😆 Tusen hjertelig Takk!!

  12. Tingelingeling 22.03.11, kl. 19:31

    Du gjør en stor forskjell! Jeg er også innom bloggen din, ofte flere ganger daglig. Du har blitt formidlet til min lege flere ganger, selv om han er en tvilens mann, så har det tross alt vært litt ‘bedring’ å spore hos ham.. (morsom tanke – at legen skal bli bedre…) Holdninger er ikke lett å endre, men de lirker seg fremover…
    Nå sist fikk jeg oversent B-12 artikkelen en ekstra gang, han skjønner nemlig ikke hvorfor jeg «tror» at det virker på meg..Så takk for at du la den inn en ekstra gang. Det er fint med innlegg med ny dato, selv om det ikke akkurat er ny informasjon. Setter stor pris på dine bidrag! Er veldig glad for at du følger med og er så raskt ute med ny informasjon. Jeg har det nok omtrent som deg; liker å vite – da er sykdommen lettere å forholde seg til – og det gjør livet mye mer oversiktlig.
    Jeg tror vi har gode tider i vente. På mange måter!

    Flott at du er i bedring, det er såå godt å høre! Ønsker deg videre lykke til og en riktig fin vår! Jeg vet hvor godt det er å kunne være ‘nesten seg selv’… Snart er vi helt ‘oss selv’ alle sammen!!
    Forhåpentligvis!
    Bamseklæmm fra meg

  13. Tege 22.03.11, kl. 22:06

    Bare noen ord på slutten av en travel dag.. måtte bare få sagt:
    Gratulerer!
    – Dette nettstedet gjør meg stadig glad! Så takk skal du ha😀

  14. Unn-Elin Andreassen 22.03.11, kl. 22:10

    Gratulerer! Du gjør en kjempejobb for oss alle!

  15. Lilja 23.03.11, kl. 10:31

    Gratulerer🙂 !…og takk for den fantastiske jobben du gjør !
    Stå på :)…

  16. Lokki 23.03.11, kl. 10:37

    Gratulerer Rutt, men så er bloggen din knakende god altså!!
    Informativ og flott!!
    Lykke til videre og takk for jobben du gjør!
    Moro altså – feires med en kaffilurk😀
    Varm klem fra Lokki

  17. Catalyzator 23.03.11, kl. 11:36

    Gratulerer til Rutt og takk for informativ blogg og den stadige oppdateringen om nyheter om viktige me-ting. Takk også for alle kommentarsvar som følger i kjølevannet på din blogg og hvordan informasjonen får flyte videre i diskusjonene på bloggen din. Rutt ! Du gjør en kjempejobb som me-blogg-ambasadør 😀

  18. Saturnin 23.03.11, kl. 11:37

    Gratulerer Rutt og takk for din fantastiske blogg – skjønner godt at mange følger med, den inneholder så utrolig mye viktg informajon. Godt å høre at du begynner å kjenne effekt av Gc-MAF. For meg har det vært mye større svingninger og utslag etter at jeg begynte med den i november, men de siste ukene virker det som det har skjedd noe🙂 håper det varer – jeg også begynner å tenke på jobben så smått, men tror det er ett stykke igjen, tålmodighet…. Klem og STOR TAKK igjen til deg spesielt og alle andre som bidrar

  19. ~SerendipityCat~ 23.03.11, kl. 14:30

    Gratulerer og tusen takk!!

  20. Selsius 23.03.11, kl. 16:42

    Gratulerer, og takk for den enormt viktig og flott innsats du har gjort og fortsatt gjør med å spre nyttig info om ME, og ikke minst, og være et lyspunkt med denne bloggen for alle som er isolert med sin sykdom. det tror jeg betyr mye for veldig mange!🙂

Legg igjen en kommentar

